Ministrul Deca: „Avem în plan o reformă curriculară. Începem cu liceul”
Ministrul Educației a precizat că multe manuale au „o încărcare mare”.
Articol de Ana-Maria Anitoiu, Publicat: 29 Martie 2024, 15:52 • Actualizat: 29 Martie 2024, 15:52
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat, vineri, la Sibiu, că Ministerul Educației are în plan o reformă curriculară. Oficialul a precizat că primele vizate sunt liceele.
„Avem o încărcare mare în multe manuale”
„Avem în plan o reformă curriculară. Începem cu liceul, pentru că el era nereformat de foarte multă vreme, dar ne vom uita şi la planurile-cadru şi la programele pentru nivelul primar şi gimnazial. Am primit acest feedback al încărcării, nu neapărat, să ştiţi, a programei. Avem abordări diferite ale programei în funcţie de şcoală şi de profesor.
Avem o încărcare mare în multe manuale. Ne-am pus problema, într-adevăr, şi am folosit acest termen în spaţiul public, el a fost rostogolit în diferite feluri, a aerisirii programei, pentru a avea mai mult timp pentru a consolida noţiunile de bază. Deci, da, este una dintre intenţiile noastre.
Intenţionăm să aducem intervenţii unde este necesar să le aducem, inclusiv pentru gimnaziu şi nivelul primar, după ce vom fi lansat în dezbatere publică nivelul liceal, care, într-adevăr, are nevoie de o primenire de ceva vreme”, a spus ministrul Educaţiei, potrivit Agerpres.
Ligia Deca a precizat că a existat la Ministerul Educației o discuţie referitoare la cauzele rezultatelor elevilor la simularea Evaluării Naționale, iar una dintre concluzii a fost aceea a lipsei timpului pentru consolidare şi recapitulare.
Deca: Bacalaureatul și Evaluarea Naţională 2024 rămân la fel
Anterior, ministrul Educației a anunțat că Bacalaureatul și Evaluarea Naţională 2024 rămân la fel ca anul trecut, dar că ia în considerare o măsură referitoare la profesorii evaluatori a căror corectură a fost deficitară la simularea examenelor naționale.
Ligia Deca a spus că printre problemele ce au fost semnalate în urma simulărilor examenelor naționale s-a numărat cea referitoare la numărul mare de lucrări cu diferenţe de evaluare mai mare de un punct.
„Luăm în calcul ca profesorii în cazul cărora au fost evidentă corectura deficitară să nu mai poată evalua înainte de a participa la sesiuni de formare dedicată”, a susţinut Ligia Deca.
Potrivit ministrului Educației, o altă problemă a fost reprezentată de numărul mare de lucrări primite de către unii profesori evaluatori.
Citește și: Înregistrările audio-video din şcoli vor putea fi accesate doar de către autorităţile abilitate