Comisia Europeană: Meta trebuie să ofere informații despre sistemul de abonament fără reclame pe Facebook și Instagram
În cazuri extreme, amenzile ar putea ajunge până la 6% din cifra globală de afaceri.

Articol de Andrei Ilinca, Publicat: 02 Martie 2024, 18:46 • Actualizat: 02 Martie 2024, 21:25
Compania Meta are la dispoziție două săptămâni să ofere mai multe informații referitor la sistemul său de abonament fără reclame pe Facebook și Instagram, la cererea Comisiei Europene.
Solicitarea executivului comunitar a fost formulată în urma unor plângeri privind încălcarea normelor de protecție a datelor cu caracter personal din partea unor asociații de consumatori.
Facebook și Instagram fără reclame, cu abonament
Compania Meta a început din noimebrie să ofere utilizatorilor europeni de Facebook și Instagram posibilitatea de a plăti un abonament pentru a nu mai vedea reclame. Utilizatorii care nu vor să plătească abonament au la dispoziție un servicii gratuite, dar trebuie să accepte utilizarea datelor lor cu caracter personal pentru publicitatea direcționată.
Această opţiune, scrie France Presse, este prezentată de gigantul american drept o modalitate de a se conforma normelor europene privind prelucrarea datelor cu caracter personal, după mai multe amenzi primite din partea Bruxelles-ului.
Însă, asociațiile de consumatori sunt de părere că planul gratuit este doar o perdea de fum menită să distragă atenția de la prelucrarea ilegală a informațiilor.
Comisia Europeană cere acum, printr-o scrisoare oficială, informații suplimentare. Aceasta este doar prima etapă a unei proceduri ce ar putea aduce în cele din urmă sancțiuni financiare importante.
În cazuri extreme, amenzile ar putea ajunge până la 6% din cifra globală de afaceri. Comisia Europeană a trimis deja o serie de cereri de informaţii către Meta pe diverse teme, inclusiv publicarea de conţinut terorist, dezinformarea în contextul campaniilor electorale şi protecţia minorilor.
Citește și: Postările cu subiecte care pot genera idei periculoase vor fi ascunse de Facebook și Instagram