CSALB: Peste 500 de împăcări între consumatori şi bănci de la începutul anului
Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a fost înfiinţată ca urmare a unei Directive Europene, și are rolul de a intermedia gratuit negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri.
Articol de Victor Marin, Publicat: 24 Iulie 2024, 19:48 • Actualizat: 31 Iulie 2024, 20:10
În prima jumătate a anului, aproape 2.100 de români au apelat la Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) pentru a-și rezolva diferite diferite probleme cu băncile sau instituțiile financiare non-bancare.
Numărul lor este cu 20% mai mai mare decât perioada similară a anului 2023 și, se mai menționează în comunicatul CSALB citat de Agerpres, în aproape 600 de cazuri, băncile au acceptat o negociere cu clienții lor.
Trăgând linie, 500 de negocieri au avut un rezultat agreat de ambele părți, rata de succes fiind cu o aproape o treime mai mare decât în primele 6 luni ale anului trecut.
Conform sursei citate, ajungând la o soluție amiabilă, părțile implicate au economisit în total în jur de 1,5 milioane de euro.
Ce este și cum funcționează CSALB?
Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive Europene, având rolul de a intermedia gratuit negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contracte aflate în derulare.
Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către CSALB completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă procedură de negociere, este desemnat un conciliator.
Indiferent de rezultat, procesul poate dura cel mult 3 luni.
Citește și: Banca Centrală Europeană menține nemodificată dobânda de referinţă