Directorul de comunicare al RetuRO, la RRA: „Sperăm ca pe litoral să fie o curățenie cu totul diferită față de anii trecuți”
Anca Severin, directorul de marketing şi de comunicare al companiei RetuRO, a vorbit la „Apel matinal” despre impactul pe care speră ca Sistemul Garanţie-Returnare (SGR) să îl aibă asupra curățeniei de pe litoral.
Articol de Ana-Maria Anitoiu, Publicat: 20 Martie 2024, 11:01 • Actualizat: 20 Martie 2024, 11:26
Anca Severin, directorul de marketing şi de comunicare al companiei RetuRO, a spus, miercuri, 20 martie, la „Apel matinal” de la Radio România Actualități, că speră ca Sistemul Garanţie-Returnare (SGR) să aibă drept rezultat un litoral mai curat în această vară.
„Peste 70.000 de participanţi care s-au înscris în sistem”
„Sperăm ca Sistemul Garanţie-Returnare până atunci să meargă pe o linie absolut dreaptă şi curăţenia de pe litoral să fie cu totul diferită faţă de momentul acesta sau anii trecuţi. Putem să spunem că sunt foarte mulţi comercianţi care au conştientizat necesitatea şi practic şi obligativitatea sistemului.
Vorbim de peste 70.000 de participanţi care s-au înscris în sistem şi peste 30.000 de comercianţi care au semnat contractul cu RetuRO. În fiecare săptămână semnează noi comercianţi; deci şi comercianţii de pe litoral vor organiza puncte de returnare. Noi, în momentul de faţă, desfăşurăm o altă campanie de informare către aceştia.
Ne dorim să ajungem la peste 50.000 de comercianţi din retailul tradiţional pentru a-i asista în procesul de semnare a contractelor cu RetuRO, dar şi pentru a le explica exact cum funcţionează sistemul, cum să semnalizeze produsele şi cum să-şi organizeze punctele de returnare.”, a spus Anca Severin, la Radio România Actualități.
Circuitul reciclării, similar la orașe și în zonele rurale
De asemenea, Anca Severin a spus că circuitul reciclării este similar la orașe și în zonele rurale. Ea a explicat că mai întâi, comercianții plătesc garanţia către producător. Ulterior, când vând consumatorului, își recuperează garanţia.
În momentul în care un consumator vine la ei şi aduce ambalajele, ei trebuie să dea garanţia şi să preia ambalajele, urmând ca luna următoare ei să-şi recupereze valoarea garanţiei de la RetuRO.
„Dar nu doar valoarea garanţiei, vorbim şi de o taxă de gestionare, care practic este menită să compenseze efortul comerciantului respectiv cu ambalajele colectate”, a adăugat Anca Severin.
În cazul bidoanelor mari, cele de cinci litri, dar a recipientelor de plastic pentru detergent, şampon şi aşa ma departe, aceste ambalaje se colectează prin metodele tradiţionale, prin colectarea selectivă organizată la nivelul UAT-urilor sau în zonele special desemnate. Ele nu fac parte din SGR, dar există în continuare locuri unde ele se pot colecta, conform explicațiilor reprezentantei RetuRO.
Ea a mai atras atenția asupra faptului că aparatele de reciclare aparţin comercianţilor și că ei sunt responsabili de gestionarea lor şi de buna lor funcţionare.
„În ceea ce priveşte orice altă sesizare legată de Sistemul Garanţie-Returnare, avem un număr de telefon 031.9003 şi site-ul www.returosgr.ro, unde consumatorii, comercianţii şi producătorii au acces la multiple informaţii despre Sistemul Garanţie-Returnare. De asemenea, ne pot scrie şi pe mail la suport@returosgr.ro.”, a mai spus Anca Severin.
Ea a explicat și că, după colectare, ambalajele ajung în centre de sortare și numărare, sunt separate pe tipuri de material și apoi sunt trimise către reciclator.