Dragoș Stanca, reconfirmat la conducerea BRAT
Societatea Română de Radiodifuziune este reprezentată în Consiliul Director de Maria Țoghină.
Articol de Matei Pavel, Publicat: 21 Martie 2025, 11:35 • Actualizat: 21 Martie 2025, 13:35
Biroul Român de Audit Transmedia, organizația de măsurare a performanțelor produselor media online, outdoor, radio și print, și-a desemnat conducerea pentru perioada 2025-2027.
Dragoș Stanca a fost reconfirmat pentru un nou mandat de președinte al BRAT, poziție pe care o ocupă din 2018, dar și ca reprezentant al mediului online, din poziția de fondator al companiei Thinkdigital Internet & Advertising SA.
"BRAT rămâne de peste 3 decenii o organizație esențială în ecosistemul media și un organism esențial care asigură corectitudinea cifrelor raportate de mai multe medii, precum și sursa de încredere pentru studii majore și importante.
Sunt onorat de încrederea pe care am primit-o, din nou, o chestiune care mă obligă să continui alături de echipa BRAT proiectele importante pe care le derulăm atât în digital, cât și în zona de radio, OOH, print și influencer marketing.
Cred că viitorul industriei trebuie dictat si mai departe de etică și de transparență, nu doar de cifrele seci și de algoritmi care nu prioritizează și nici nu servesc interesul public”, a declarat acesta după vot.
Vicepreședinte BRAT pentru outdoor a fost aleasă Elvira Munteanu, reprezentantă a companiei Universal Solution.
Presa scrisă este reprezentantă la nivel de vicepreședinte BRAT de Marius Gheorghe – Media Investment, iar radioul de Valentin Știrbu de la Digi Romania. Departamentul Social – Media l-a desemnat ca Vicepreședinte BRAT pe Alin Alecu – ARBO Media.
În cadrul Consiliul Director BRAT au mai fost aleși Maria Țoghină (Societatea Română de Radiodifuziune), Ștefan Iordache (Publicis Groupe Media), Mihai Trandafir (B.V. McCann Erickson), Florin Ciucaș (Bihor Media), Daniela Munteanu (Essence Mediacom), Andrei Bereanda (Ringier Romania), Vlad Stănilescu (PRO TV), Horațiu Gîrbea (Euromedia Group), Raluca Pop (DEFI România), Corina Matei (eAD Interactive), Ștefan Horobeț (Antena Group) și Nicoleta Gruia (Spot Media).
În acest context, membrii BRAT au stabilit noua direcție strategică a asociației, confirmând interesul și angajamentul membrilor în dezvoltarea și susținerea noilor proiecte, pe lânga cele de standardizare și măsurare a performanțelor produselor media.
Analiză despre consumul media
În cadrul evenimentului, BRAT a prezentat o analiză bazată pe datele disponibile în cadrul asociației, despre modul în care populația se informează din media.
Cercetarea a identificat 6 segmente ale populației în funcție de modul în care consumă media cu scopul de a se informa și a oferit informații detaliate despre consumul de media, caracteristicile sociodemografice, sursele utilizate pentru informare și preferințele specifice fiecărui grup.
BRAT a evidențiat faptul că noua paradigmă în care oamenii consumă media în prezent – faptul că din ce în ce mai mult conținut media este transferat în diverse formate în mediul online, iar modalitatea în care publicul își selectează conținutul online pe care dorește să îl consume este intermediat de algoritmi ai marilor platforme online ce nu pot fi întelese sau controlate pe deplin de utilizator – a condus la necesitatea de a analiza preferințele publicului în ceea ce privește sursele din care se informeaza într-o manieră mai complexă, adăugând la datele factuale de utilizare a anumitor canale media, și alte informații, care țin de preferințele publicului pentru anumite canale sau branduri media.
Preferințele nu rezultă explicit exclusiv din analiza utilizării diferitelor canale media online, acest consum fiind influențat semnificativ de algoritmii de căutare sau recomandare ai marilor platforme, și mai puțin de preferințele reale ale publicului.
Biroul Român de Audit Transmedia – BRAT - este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare a indicatorilor de performanță ai produselor media, fiind reperul industriei în tranzacționarea publicității. BRAT pune la dispoziția industriei de media și publicitate în acest moment nu mai puțin de 12 studii strategice și tactice necesare în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media.
Organizația măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), a presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS) și monitorizează investițiile în publicitate în 5 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj, radio și influencer marketing.