Expert în aviație, la RRA, despre schimbările pe care ar trebui să le facă TAROM
Expertul susține că TAROM ar trebui să renunțe la unele curse cum ar fi cele către Salonic sau Sofia.
Articol de Ana-Maria Anitoiu, Publicat: 30 Aprilie 2024, 12:06 • Actualizat: 30 Aprilie 2024, 12:06
Un expert în domeniul aviației, Marius Popescu, invitat marți, 30 aprilie, la „Apel matinal” de la Radio România Actualități (RRA), a vorbit despre ajutorul pe care Comisia Europeană l-a aprobat pentru TAROM și despre schimbările pe care ar trebui să le facă această companie ca să se redreseze.
Expertul a atras atenția că TAROM ar trebui să dea dovadă de fiabilitate și de seriozitate pe viitor, în contextul în care în ultimii patru ani a schimbat mai mulți directori generali.
„Politicienii și guvernările proaste și tot ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani la nivelul numirilor făcute de către cei de la Ministerul Transporturilor - și aici mă refer nu numai la cei care erau directori general, ci și la nivelul consiliului de administrație al TAROM, pentru că este logic - dacă tu nu pui un specialist în acest domeniu, un manager extraordinar de bun la cârma companiei, este foarte foarte greu să o scoți la capăt.
Urmează două avioane noi pentru TAROM, care le va primi la jumătatea lunii viitoare. Vorbim despre două Boeing-uri 737 Max 8 care vor ajuta compania. TAROM este foarte aproape după mulți ani să uniformizeze flota, pentru că acum are o flotă extrem de pestriță.
Au trei feluri de aeronave cu serii diferite - unele sunt de generație nouă, altele sunt de generație veche - și automat cresc exponențial costurile cu întreținerea acestor aeronave.”, a spus specialistul, la „Apel matinal” de la Radio România Actualități.
Expertul, despre măsurile pe care trebuie să le ia TAROM
Potrivit expertului, compania TAROM trebuie să renunțe la acele rute în care au un coeficient de încărcare al aeronavei destul de mic - adică sub 60 - 65%, cum sunt cazurile zborurilor către Salonic sau Sofia. În schimb, ar trebui să se concentreze pe zborurile care sunt de obicei pline - cum ar fi spre Bruxelles, Paris și Budapesta.
De asemenea, expertul a spus că printre măsurile urgente pe care ar trebui să le ia TAROM pentru o redresare rapidă ar trebui să se numere: o optimizare în ceea ce privește cheltuielile pe care le are compania, precum și o regândire a ceea ce se întâmplă în relația cu Compania Națională de Aeroporturi București, cu Aeroportul Otopeni și Aeroportul Băneasa unde TAROM are cele mai mari datorii.
„Aducerea unor oameni care sunt cu adevărat specialiști în acest domeniu sau care au continuat anterior în alte companii aeriene - să nu mai existe aceste dimensiuni politice și să existe miniștri sau secretari de stat care numesc verișori, tot felul de rude la cârma companiei.
Poate dacă reușește Emirate să ia 49% din acțiunile companiei, împinși de această motivare ar putea politicul să nu se amestece”, a mai spus expertul, precizând că TAROM a făcut profit ultima dată în urmă cu 17 ani.
El a mai explicat că Emirate ar veni cu o bază incredibilă de cunoștințe, dar nu ar veni degeaba, ci ca să fructifice poziția geostrategică pe care TAROM o are în această regiune și ceea ce se întâmplă pe Aeroportul Otopeni, unde TAROM are un hangar și o capacitate tehnică de invidiat.
Citește și: Ajutor de până la 95,3 milioane euro pentru TAROM, acordat de Comisia Europeană