Google, amendată cu 250 de milioane de euro pentru instruirea Bard fără acordul editorilor și agențiilor de presă
Bard ar fi fost instruit fără ca Google să informeze editorii și agențiile de presă că le va folosi conținutul.
Articol de Andrei Ilinca, Publicat: 20 Martie 2024, 12:02 • Actualizat: 27 Martie 2024, 17:26
Google, divizie a Alphabet, are de plătit o amendă de 250 de milioane de euro, după ce autoritatea pentru concurență din Franța a decis că gigantul a încălcat normele UE privind proprietatea intelectuală în relațiile sale cu editorii media, citând temeri legate de serviciul de inteligență artificială, Gemini, al companiei.
Oficialii francezi susțin că Gemini, modelul de inteligență artificială, redenumit apoi Bard, a fost instruit de Google pe conținutul editorilor și agențiilor de presă, fără a le notifica, potrivit Agerpres.
Google s-a angajat să nu conteste faptele ca parte a procedurile de soluţionare a litigiului, iar compania a propus măsuri pentru remedierea anumitor deficienţe, a precizat Autoritatea pentru concurenţă din Franţa.
Amenda vine după o dispută referitoare la dreptul de autor, în urma plângerilor marilor agenții franceze de presă, nclusiv Agenția France Presse (AFP).
Google ar fi instruit Bard fără să informeze agențiile de presă
Disputa părea rezolvată în 2022, când gigantul tehnologic american a renunţat la apelul contra amenzii iniţiale de 500 milioane de euro emise la finalul investigaţiei efectuate de Autoritatea pentru concurenţă.
Dar Google a încălcat patru din cele șapte angajamente din procedurile de soluționare a litigiului, susține instituția de reglementare.
Bard ar fi fost instruit fără ca Google să informeze editorii și agențiile de presă că le va folosi conținutul.
„Prin urmare, Google a legat folosirea conţinutului care face obiectul serviciului său de inteligenţă artificială de afişarea conţinutului protejat”, ceea ce a afectat capacitatea editorilor şi agenţiilor de presă de a negocia preţuri corecte, a precizat Autoritatea pentru concurenţă.
Amenda vine într-un moment în care mulţi editori, scriitori şi redacţii caută să limiteze colectarea automată a datelor privind conţinutul lor online de către serviciile AI fără consimţământul lor pentru compensaţii echitabile.
Citește și: Italia investește un miliard de euro pentru promovarea proiectelor de inteligență artificială