Ministrul Educației: Planurile-cadru sunt urgențe curriculare, de securitate naţională
„Nu ne mai putem pune la risc copiii, punându-i să ne ducă disciplinele şi orele exagerate ca număr şi/sau fără organizare psihopedagogică adecvată”, a spus ministrul Educației.

Articol de Ana-Maria Anitoiu, Publicat: 12 Februarie 2025, 11:18 • Actualizat: 12 Februarie 2025, 11:18
Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a transmis, miercuri, 12 februarie, că planurile-cadru sunt urgențe curriculare legale, moral-psihologice şi de securitate naţională. El a precizat că țara este deja pusă la risc de analfabetismul funcţional.
„Sincer şi direct spus, nu sunt bucuros că încep acest mandat de ministru cu un astfel de proiect, care, inevitabil, vine şi cu scandaluri. Dar planurile-cadru reprezintă (1) urgenţe curriculare (ar fi trebui introduse cel târziu în 2021), (2) legale (sunt impuse de noile reglementări legale din 2023),
(3) moral-psihologice (nu ne mai putem pune la risc copiii, punându-i să ne ducă disciplinele şi orele exagerate ca număr şi/sau fără organizare psihopedagogică adecvată) şi, teribil de important, (4) de securitate naţională (analfabetismul funcţional ne pune deja la risc ţara). Aşa nu se mai poate continua! Iar rolul unui ministru responsabil este să abordeze tocmai astfel de probleme/reforme”, a scris ministrul Energiei, pe blogul său.
Daniel David a adăugat că rolul unui ministru al Educaţiei este şi să educe, fie şi informal, oamenii care au nevoie despre cum se fac raţional dezbaterile asupra unei teme cu relevanţă pentru ţară, potrivit Agerpres.
Prima dezbatere dedicată proiectelor de planuri-cadru a avut loc marți
Ministrul Educației a participat marți, 11 februarie, la prima dezbatere dedicată proiectelor de planuri-cadru pentru învăţământul liceal.
„Am avut prima dezbatere naţională asupra proiectelor de planuri-cadru pentru învăţământul liceal. Iar oamenii educaţiei au început să arate de ce sunt ai educaţiei. Spre deosebire de spaţiul public (reţele de socializare, chiar diverse publicaţii etc.) - unde pe lângă analize serioase găseşti încă prea des banalităţi solemne, îngrijorări iraţionale şi/sau semidocte, dacă nu doar critici virulente/agresive sau felicitări dezarmante -,
aici au fost analize şi discuţii convergente şi divergente, mai cerebrale sau mai emoţionale, toate însă focalizate pe probleme şi soluţii. Au participat mulţi şi, evident într-un astfel de demers, nu toţi s-au putut exprima”, a mai scris Daniel David.
Ministrul a precizat că cei interesaţi pot trimite sugestii în scris, întrucât Ministerul Educaţiei şi Cercetării încearcă să îmbunătăţească formatul dezbaterilor următoare. Următoarea dezbatere naţională va avea loc la Cluj-Napoca.
Citește și: Ministrul Educației: Gramatica va reveni la liceu