Prezidențiale 2025: TikTok lansează Centrul Electoral, dedicat alegerilor din România
În perioadele electorale, TikTok lucrează continuu pentru a proteja platforma şi pentru a menţine un spaţiu civilizat.

Articol de Andrei Ilinca, Publicat: 25 Aprilie 2025, 15:58 • Actualizat: 25 Aprilie 2025, 15:59
TikTok lansează Centrul Electoral pentru alegerile prezidențiale din România, de pe 4 mai, printr-o campanie de educaţie media şi prin colaborarea continuă cu peste 20 de parteneri de fact-checking
„Pe măsură ce următoarea rundă de alegeri din România se apropie, TikTok anunţă astăzi o serie de actualizări care consolidează activitatea continuă de a proteja platforma şi de a conecta comunitatea la informaţii despre alegeri de încredere. TikTok le oferă oamenilor oportunitatea de a descoperi şi a se conecta cu conţinutul şi creatorii care îi inspiră. În perioadele electorale, TikTok lucrează continuu pentru a proteja platforma şi pentru a menţine un spaţiu civilizat, în care utilizatorii se pot exprima liber şi pot construi comunităţi.
Mii de specialişti în Trust & Safety şi Security au protejat TikTok în peste 200 de alegeri din întreaga lume în ultimii cinci ani, inclusiv cele din Germania şi Croaţia, precum şi alte alegeri desfăşurate deja în Europa în acest an. Astăzi, TikTok consolidează această activitate prin lansarea Centrului Electoral dedicat alegerilor din România, printr-o nouă campanie de educaţie media şi prin colaborarea continuă cu peste 20 de parteneri de fact-checking”, se menţionează în comunicat.
Campanie de educație media
Centrul Electoral oferă informaţii esenţiale, date importante şi direcţionează utilizatorii către site-ul Autorităţii Electorale Permanente. De asemenea, include informaţii despre politicile TikTok şi sfaturi de educaţie media pentru crearea, distribuirea şi interacţiunea cu conţinutul, dezvoltate în parteneriat cu Funky Citizens.
„Înaintea alegerilor prezidenţiale din România, TikTok lansează o campanie de educaţie media în colaborare cu o serie de parteneri media importanţi din România pentru a încuraja gândirea critică şi a ajuta comunitatea să facă distincţia între fapte şi ficţiune atunci când vizualizează conţinut online.
În cadrul campaniei, partenerii media au realizat o serie de videoclipuri educaţionale care explică cum pot utilizatorii să recunoască şi să evite dezinformarea, le oferă instrumentele necesare pentru a evalua critic conţinutul online şi îi ghidează către surse oficiale. Aceste videoclipuri sunt disponibile comunităţii din România prin intermediul Centrului Electoral şi vor fi promovate activ pentru a le asigura vizibilitate pe parcursul perioadei electorale”, se subliniază în comunicat.
Citește și: CE și TikTok colaborează în campania electorală din România