Reprezentanţi ai TikTok, audiați în Parlamentul European
Convocați au fost Caroline Greer, directoare a TikTok pentru politici publice şi relaţii guvernamentale, şi Brie Pegum, director global de producţie, autenticitate şi transparenţă al platformei.

Articol de Matei Pavel, Publicat: 03 Decembrie 2024, 08:20 • Actualizat: 03 Decembrie 2024, 08:47
Reprezentanţi ai platformei online TikTok vor fi audiați, marți, în Parlamentul European.
Întrebările vor viza modul în care această companie aplică regulile digitale ale UE, în contextul alegerilor desfăşurate recent în Europa.
Potrivit Agerpres, audierea va începe la ora 12:00 (ora României), în Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorului.
Convocați au fost Caroline Greer, directoare a TikTok pentru politici publice şi relaţii guvernamentale, şi Brie Pegum, director global de producţie, autenticitate şi transparenţă al platformei.
Europarlamentarii pot pune întrebări legate de măsurile luate de companie, în conformitate cu manualul de reguli digitale al UE, pentru a garanta un spaţiu online sigur, transparent şi de încredere, mai ales în perioadele electorale.
Legea privind Serviciile Digitale ale UE (Digital Services Act - DSA), intrată deplin în vigoare în februarie 2024, stabileşte obligaţii stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi social media sau comerţul online, de a combate conţinutul ilegal, dezinformarea online şi alte riscuri online pentru societate.
Comisia Europeană, care în virtutea DSA dispune de prerogative de investigare şi sancţionare, a început să examineze strategiile de îndeplinire a acestor obligaţii în cazul mai multor platforme online foarte mari.
TikTok, în vizorul autorităților europene
În contextul alegerilor aflate în desfăşurare în România, Comisia Europeană a adresat întrebări referitoare la procesul companiei TikTok de gestiune a riscului în ceea ce priveşte manipularea informaţiei, sistemul de recomandare (ce oferă utilizatorului sugestii pentru articolele cele mai relevante - n. red) şi accesul terţilor la date.
Comisia a adresat anterior întrebări despre designul şi funcţionarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube şi Snapchat, şi mai precis asupra măsurilor întreprinse de TikTok pentru combaterea riscurilor legate de alegeri, asigurarea pluralismului media şi a discursului public.
Citește și: România se pregătește pentru turul decisiv al alegerilor prezidențiale (AFP)