Reprezentantul CNAB, la RRA, despre schimbările aduse de Air Schengen la Aeroportul Otopeni: „Pasagerii merg direct la poarta de îmbarcare”
De la aderarea României la Air Schengen, pasagerii nu mai sunt nevoiți să stea la cozi foarte lungi.
Articol de Ana-Maria Anitoiu, Publicat: 05 Aprilie 2024, 09:16 • Actualizat: 05 Aprilie 2024, 11:01
Directorul de comunicare al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), Valentin Iordache, invitat vineri, 5 aprilie, la „Apel matinal” de la Radio România Actualități, a vorbit despre schimbările ce au avut loc la Aeroportul „Henri Coandă”, cunoscut și drept Aeroportul Otopeni, după ce România a aderat, pe 31 martie, la Air Schengen.
Reprezentantul CNAB a spus că de la 31 martie până în prezent este ceva mai liber în zona publică a aeroportului, deoarece călătorii vin mai târziu și trec foarte ușor în zona de îmbarcare, unde s-a aglomerat.
„Poate chiar sunt mai mulți (călători în zona de îmbarcare, n.r.) decât înainte de 31 martie (când a avut loc aderarea României la Schengen cu frontierele aeriene și maritime, n.r.). Probabil o bună parte dintre cei care aveau călătorii de făcut și își puteau alege perioada au preferat să aștepte să intrăm în Air Schengen, pentru că asta presupune nu numai lipsa controlului la frontieră, la plecare și la primire.
Dar presupune și evitarea unor cozi care de obicei erau foarte lungi mai ales pe aeroporturile de destinație, mai ales în acele aeroporturi unde se operează cu aeronave low-cost, cu companii low-cost.
Pe aeroporturi unde cei care nu vin din spațiul Schengen sunt considerați cumva cetățeni de mâna a doua, fie că sunt europeni, fie că nu, și care au mult timp de pierdut, deci pot sta o jumătate de oră - o oră la coadă fără niciun fel de comentarii.”, a spus Valentin Iordache la „Apel matinal” de la Radio România Actualități.
Mult mai multă simplitate pentru pasageri datorită aderării la Air Schengen
Directorul de comunicare al CNAB a mai spus că nu au fost probleme semnificative la aeroport de la intrarea României în Air Schengen sau probleme care să afecteze confortul pasagerilor. El a subliniat că aderarea a adus mult mai multă simplitate pentru pasageri.
„Schengen asta înseamnă pentru noi - mai multă muncă din partea celor din aeroport, gestionarea a două fluxuri complet diferite - și la plecare, și la sosire, inclusiv două fluxuri diferite de aprovizionare a magazinelor pentru Schengen și non-Schengen, dar pentru pasageri înseamnă mult mai multă simplitate în accesarea aeroportului - se face doar controlul de securitate, de aceea pasagerii merg direct la poarta de îmbarcare.
Cei care ies din Schengen mai fac câțiva pași în zona controlului de frontieră care iar nu mai durează mult, pentru că vârfurile sunt mult atenuate. În non-Schengen sunt doar 30% dintre pasagerii care până acum o săptămână erau cu toții controlați la frontieră.”, a mai spus invitatul la „Apel matinal”, auzit, vineri dimineață, din incinta Aeroportului „Henri Coandă" Bucureşti.
Citește și: După 16 ani de aşteptare, România şi Bulgaria aderă parţial la spaţiul Schengen | VIDEO