Sistemul de evaluare a elevilor din România "trebuie reformat"
Coaliţia pentru Educaţie apreciază că evaluarea are un rol important în construirea unui sistem educaţional echitabil.

Articol de Andrei Ilinca, Publicat: 28 Februarie 2024, 17:57 • Actualizat: 28 Februarie 2024, 19:27
Sistemul de evaluare a elevilor din România trebuie reformat, atrage atenţia Coaliţia pentru Educaţie, care apreciază că evaluarea are un rol important în construirea unui sistem educaţional echitabil.
Federația promovează învăţarea autentică şi dezvoltarea competenţelor potrivit profilului absolventului.
Totodată, Coaliția pentru Educație susține necesitatea evaluării continue, formative și standardizate, care să pună accent pe progresele fiecărui elev.
”Rezultatele la simularea examenului de Evaluare Naţională reflectă faptul că învăţământul românesc are o calitate scăzută. 60% dintre copii nu au reuşit să ia nota 5 la Matematică. Evaluările PISA din 2022 ne-au arătat că 49% dintre elevii de 15 ani nu au atins nivelul de competenţă de bază la matematică. Este clar că este o problemă şi că nu puteam să o mai ignorăm. Evaluarea să fie legată de competenţe şi să nu rămână la un nivel teoretic, ci să fie mai aplicată la ceea ce se întâmplă în viaţa reală, a declarat Simona David Crisbășanu, președintele Coaliției pentru Educație, citat de Radio România Actualități.
De asemenea, este nevoie ca la nivel de școală să fie gândite programe de recuperare.
”Anumite corelări care e necesar să se facă între curriculum şi evaluare, precum şi modul de predare, astfel încât să se adapteze modul de predare la nevoile acelui elev. Mai mult decât atât, la nivel de şcoală să fie gândite nişte programe de recuperare, programe remediale. Ceea ce, de fapt, ne arată Evaluarea Naţională este eşecul întregului sistem. Este un eşec nu al copiilor, pentru că nu poţi să spui că 50-60% dintre copii sunt incapabili, a mai spus Simona David Crisbăşanu.