Sute de români, blocați pe aeroporturi după anularea zborurilor
Într-un comunicat, Wizz Air susține că spaţiul aerian european a fost grav afectat, în ultimele zile, de problemele de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple şi simultane care au avut loc în toată Europa
Articol de Matei Pavel, Publicat: 29 Iunie 2024, 06:14 • Actualizat: 29 Iunie 2024, 08:36
Aproape 200 de români au rămas blocați pe aeroportul italian Fiumicino după ce zborul spre București a fost anulat.
Aceștia nu se pot întoarce în țară deoarece cursa, programată inițial pentru seara zilei de joi, a fost amânată pentru vineri.
Românii blocați călătoreau dinspre Franfurt, orașul german unde s-a disputat ultimul meci al tricolorilor din faza grupelor de la EURO 2024, potrivit Radio România București FM.
Avionul companiei aeriene Wizz Air, cu indicativul W43146, ar fi trebuit să decoleze joi, la ora 21:35.
Inițial, pasagerilor le-a fost comunicat faptul că întârzierea va dura aproximativ 20-30 de minute, dar aceștia nu au putut să urce în aeronavă nici după trei ore de așteptare.
Zborul a fost apoi anulat, iar compania maghiară le-a pus la dispoziție sutelor de români un hotel la care pot petrece noaptea, dar fără a le fi asigurată mâncarea.
Aceștia au fost nevoiți să comande taxiuri pentru a merge în centrul Romei să își cumpere hrană la o oră târzie.
Zborul de a doua zi a fost amânat fără a se preciza un interval orar ulterior la care aeronava va putea decola.
Blocați în aeroport, nu au surse de hidratare. De asemenea, pasagerii nu au o sursă de alimentare a dispozitivelor mobile.
Alți aproape 200 de români au rămas blocați pe aeroportul din Frankfurt, după ce avionul Wizz Air și-a anulat zborul.
De asemenea, zeci de români aflați așteaptă la Bruxelles după ce cursa companiei maghiare ar fi trebuit să ajungă, miercuri seară, la Cluj-Napoca.
Într-un comunicat, Wizz Air susține că spaţiul aerian european a fost grav afectat, în ultimele zile, de problemele de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple şi simultane care au avut loc în toată Europa.
Reţeaua Wizz Air a suferit în ultimele patru săptămâni peste 30.000 de minute suplimentare de întârziere în ceea ce priveşte alocarea sloturilor aeroportuare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a acestei situaţii extraordinare.
„Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate unora dintre pasagerii noştri, dar, din păcate, această problemă se află în afara controlului nostru. Wizz Air a fost pregătită să asigure pasagerilor săi operaţiuni de vară fără probleme; cu toate acestea, sistemul de control al traficului aerian pare să se confrunte cu probleme semnificative în această vară. La nivel de industrie, suntem obligaţi să înaintăm aceste probleme autorităţilor relevante de gestionare a traficului aerian, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura că sunt puse în aplicare măsuri de atenuare adecvate, pentru a minimiza perturbările”, se precizează în comunicat.
Wizz Air adaugă că această problemă afectează mai multe companii aeriene şi, prin urmare, capacităţile hoteliere din întreaga Europă pot fi limitate.
„Wizz Air face tot posibilul pentru a găzdui cât mai mulţi pasageri, dar, în cazul în care partenerii noştri externi nu pot sprijini toate cererile din cauza lipsei de camere disponibile, pasagerilor li se poate cere să îşi rezerve singuri cazarea. Pasagerii pot fi siguri că vor putea solicita rambursarea cheltuielilor suportate, într-o sumă rezonabilă, prin intermediul site-ului oficial al Wizz Air”, subliniază operatorul aerian.
Compania dă asigurări că îşi va informa pasagerii care au rezervat direct biletele la Wizz Air cu privire la orice modificare de program prin SMS şi e-mail.
Wizz Air le recomandă pasagerilor să facă rezervări direct pe site-ul sau în aplicaţia sa pentru a se asigura de actualizări în timp util ale orarului de zbor şi de asistenţă directă pentru clienţi.