3 organizații și 4 universități vor implementa împreună un program de formare a personalului din educația timpurie
Finanțarea de peste 13 milioane de euro din PNRR are ca obiectiv final formarea a aproape 20.000 de persoane din cadrul serviciilor de educație timpurie.
Articol de Matei Pavel, Publicat: 09 August 2024, 16:17 • Actualizat: 09 August 2024, 18:41
3 organizații și 4 universități din România vor implementa împreună un program de formare a personalului din educația timpurie.
Proiectul a fost depus de Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională, ca lider al consorțiului din care fac parte Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Fundația Agenția de Dezvoltare Comunitară Împreună și Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară.
Serviciile de educație timpurie nou înființate vor avea prioritate
Finanțarea de 68,28 milioane lei (13,65 milioane de euro) din PNRR are ca obiectiv final (31 martie 2026) formarea a 19.950 de persoane din cadrul serviciilor de educație timpurie (personal didactic, personal didactic auxiliar și personal administrativ), cu prioritate pentru cele nou înființate, în vederea îmbunătățirii capacității personalului didactic și administrativ din structurile de educație timpurie de a asigura servicii de calitate.
Potrivit Centrului Step by Step, proiectul “Servicii integrate și profesioniști în educația timpurie” urmărește și creșterea calității programelor de formare destinate profesioniștilor din serviciile de educație timpurie și adaptarea acestora la nevoile actuale ale beneficiarilor direcți ai serviciilor (antepreșcolarilor și preșcolarilor) prin acreditarea la nivelul parteneriatului creat în cadrul proiectului a 2 programe de formare, până la data de 31 octombrie 2024.
Îmbunătățirea capacității personalului din creșe și grădinițe
Formarea celor aproape 20.000 de profesioniști va fi realizată cu ajutorul a 348 de noi formatori, formați în primul dintre cele două programe de formare ale parteneriatului dintre cele trei organizații neguvernamentale și patru universități. În același timp, 252 de persoane din sectoarele social, sănătate și educație vor fi formate în domeniul monitorizării calității serviciilor de educație timpurie antepreșcolară.
Scopul global al proiectului este îmbunătățirea capacității personalului din creșe și grădinițe să asigure educație timpurie incluzivă și de calitate copiilor de până la 6 ani și profesionalizarea personalului care monitorizează calitatea serviciilor de educație timpurie pentru copiii sub 3 ani, respectiv de îmbunătățire a capacității personalului din educație, sănătate și social să monitorizeze calitatea serviciilor pentru copilăria timpurie.
Structura partenerială care va implementa proiectul este formată din 7 membri, dintre care o asociație cu experiență de aproximativ 30 de ani în domeniul formării profesionale continue pentru personalul din serviciile de educație timpurie (Centrul Step by Step), 4 instituții de învățământ superior de stat – universități de top la nivel național – care organizează programe de formare psihopedagogică în vederea certificării competenţelor pentru profesia didactică şi gradele didactice II şi I, un centru atestat de formare continuă a cadrelor didactice în limba maghiară și o fundație cu experiență de peste 20 de ani în reducerea discriminării, în special, dar nu exclusiv față de romi, care a dezvoltat cursuri de formare și resurse educaționale pentru profesori și elevi.
Citește și: Play Fest, primul festival dedicat învățării prin joacă