Radio România Actualități, postul de radio cu cea mai bună cotă de piață în București
Posturile Radio România ocupă 24,1% din timpul total de ascultare la nivel național, fapt care plasează Societatea Română de Radiodifuziune în topul preferinţelor ascultătorilor.

Articol de Matei Pavel, Publicat: 21 Ianuarie 2025, 19:16 • Actualizat: 22 Ianuarie 2025, 15:10
Potrivit celui mai recent studiu publicat de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA) – valul de toamnă din 2024, posturile Radio România ocupă 24,1% din timpul total de ascultare la nivel național, fapt care plasează Societatea Română de Radiodifuziune în topul preferinţelor ascultătorilor.
Radio România Actualităţi este lider de piaţă în București, cu un indicator Market Share de 12,5%.
Tot la București, de luni până vineri, programul Matinal al RRA se află pe podium, acupând a doua poziție la cota de piață (12,5%), cât și la indicatorul daily reach (78.000 ascultători).
La nivel național, Radio România Actualităţi se situează în fruntea clasamentului după cota de piață (12,9%) la publicul matur (30 ani și peste).
Tot la nivel național, cea mai lungă durată a ascultării o înregistrează Antena Satelor (publicul 30+).
Valul de toamnă al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat în perioada 2 septembrie – 15 decembrie 2024 de către Mercury Research și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES.
În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban, rural şi în municipiul Bucureşti, pe un eșantion de 10.218 persoane. Măsurarea audienţei posturilor de radio încadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).
Radio România, primul radio!
Mulțumim pentru încrederea acordată!