Radio România, recunoscut ca Superbrand
Trofeele au fost înmânate, joi, în cadrul unei gale organizate la Palatul Regal din București.
Articol de Matei Pavel, Publicat: 22 Mai 2025, 20:10 • Actualizat: 22 Mai 2025, 21:10
Cu o istorie începută în 1928, Radio România a obținut recunoaștere Superbrands în România.
Trofeele au fost înmânate, joi, în cadrul unei gale organizate la Palatul Regal din București.
"În primul rând, e rar ca un brand care are 97 de ani de existență să mai fie considerat și astăzi de încredere, viu și relevant. Încrederea vine din faptul că cei care ascultă radio cred că acolo se spun lucruri adevărate, și am consolidat acest lucru în cei aproape 97 de ani. Dintr-un cătun în munți și până în centrul Bucureștiului, cei care ascultă Radio România consideră că jurnaliștii Radio România au dreptate.
În al doilea rând, el este viu și pentru că noi, acum, fosim tehnologii noi, am făcut în așa fel încât digitalul să conteze. Am dezvoltat aplicații, folosim AI (inteligența artificială - n. red] și așa mai departe. Cu toate acestea, păstrăm și acea latură clasică, ce face omul să se simtă confortabil și, în același timp, să se simtă confortabil în vremuri nu tocmai ușoare. Dacă am fost alături de oameni la Revoluție, am fost și în pandemie, păstrându-i calmi, am fost [alături de ascultători] și anul trecut și anul acesta, încercând să păstrăm un anumit tip de echilibru și să dăm senzația întotdeauna că va fi bine. Radio România face acest lucru în fiecare zi, de 97 de ani, pentru 3,5 milioane de ascultători cu posturile sale, cu cele 5 formații muzicale, cu Târgul Gaudeamus și cu peste 30 de site-uri.
Mulțumim, Superbrands, pentru recunoaștere! Îmi pare bine că pot fi aici înainte de încheierea mandatului meu, urmând să las în birou această diplomă și acest trofeu", a spus Răzvan Ioan Dincă, președinte-director general al Societății Române de Radiodifuziune.
De la brand, la Superbrands
Un brand căruia i se conferă distincția Superbrands nu este doar un nume cunoscut, ci are valoare reală și beneficii semnificative gândite în avantajul consumatorilor săi.
De asemenea, trebuie să îndeplinească o serie de criterii definitorii, precum: calitate, fiabilitate, diferențiere în piață, încredere, dinamism și, începând cu această ediție, performanță în ESG.
Ce înseamnă Superbrands pentru branduri și consumatori
Obținerea statutului de Superbrand oferă brandurilor un simbol al excelenței pe baza criteriilor recunoscute la nivel global. Statutul odată acordat, poate fi utilizat în campanii de comunicare, pe ambalajele produselor, în strategii de consolidare a reputației în piață, alte contexte ce permit valorizarea sa.
Studiile arată că peste 43% dintre consumatori ar alege și recomanda un produs sau serviciu care poartă însemnele Superbrands, ceea ce confirmă puterea acestui simbol.
Este important de spus că doar 10% dintre brandurile validate ca eligibile pentru statutul de Superbrands sunt invitate să își spună povestea în Cartea Superbrands, un volum exclusivist care reunește, în fiecare ediție, brandurile de elită dintr-o piață sau alta.
Superbrands România 2024-2025: O ediție aniversară
Ediția din acest an marchează două decenii de evaluare a excelenței în branding pe piața locală.
Trofeele Superbrands oferă recunoaștere onorifică celor care s-a remarcat prin reputație exceptională sau contribuție la dezvoltarea brandului de țară.
Superbrands România nu este doar un program de evaluare și recunoaștere reputațională, ci un standard de excelență care inspiră brandurile să se remarce și să creeze relații de încredere cu consumatorii sau partenerii de afaceri.
Printr-un proces riguros de selecție și validare, programul continuă să sprijine și să promoveze brandurile care definesc excelența în piața românească.
La nivel global, programul Superbrands este prezent în peste 90 de țări și de-a lungul timpului, mai mult de 42.000 de branduri au fost recunoscute cu statut de Superbrand, fiind considerat cel mai important arbitru independent al excelenței în branding.
Citește și: Radio România Cultural își invită ascultătorii în Orașul regăsit