Studiu: 46% dintre români cumpără doar strictul necesar
De cealaltă parte, românii au cheltuit mai puțin pe produse cosmetice şi parfumuri (-3%), articole destinate hobby-urilor (-3%) şi accesorii precum ceasuri şi bijuterii (-2%).

Articol de Andrei Ilinca, Publicat: 20 Martie 2025, 14:01 • Actualizat: 20 Martie 2025, 14:01
Aproximativ jumătate dintre români (46%) declară că fac cumpărături doar stric necesare pentru a-și asigura supraviețuirea, potrivit unui studiu al Reveal Marketing Research dat joi publicităţii.
Românii prioritizează cheltuielile pentru nevoile de bază din cauza inflației ridicate, relevă cercetarea.
În ultima lună, românii au cheltuit cel mai mult pe produse alimentare (89%), utilităţi (82%), produse de igienă personală (73%), produse pentru îngrijirea casei (67%) şi medicamente sau suplimente (66%).
Doar 16% dintre români spun că au alocat sume reduse pentru cărți, călătorii și vacanțe (13%) sau produse destinate hobby-urilor (7%).
Comparativ cu 2022, datele recente arată o creştere semnificativă a cheltuielilor realizate în ultima lună pentru categoriile de bază, precum produsele alimentare (+17%), utilităţile (+16%), produsele de igienă corporală (+11%), produsele pentru curăţenie (+8%) şi medicamentele şi suplimentele (+12%).
Bani mai puțini pentru produse cosmetice și hobby-uri
Aceste evoluţii indică o orientare accentuată a consumului către necesităţile zilnice.
De cealaltă parte, românii au cheltuit mai puțin pe produse cosmetice şi parfumuri (-3%), articole destinate hobby-urilor (-3%) şi accesorii precum ceasuri şi bijuterii (-2%).
Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, jumătate dintre români (50%) au sentimente predominant pozitive în această perioadă. Dintre aceştia, 27% se declară optimişti şi cu energie iar 23% spun că se simt relaxaţi şi privesc cu calm ceea ce se întâmplă în jur, ambele atitudini fiind mai des întâlnite în rândul seniorilor (+60 ani), în proporţie de 35%, respectiv 32%.
Pe de altă parte, 32% dintre români recunosc că se enervează uşor şi experimentează deseori sentimente de furie, un fenomen accentuat în special în rândul persoanele din Generaţia Y (29-44 ani) - 38%, iar 18% se simt mai degrabă plictisiţi sau obosiţi în viaţa de zi cu zi.
Citește și: Veniturile medii lunare au fost de 8.255 lei/gospodărie, în trimestrul III din 2024