Tarifele vamale vor scumpi hainele pentru americani, susțin platformele online Temu și Shein
Ambele companii au precizat că vor face "ajustări de preț" începând cu 25 aprilie, fără a oferi însă detalii despre amploarea scumpirilor.

Articol de Matei Pavel, Publicat: 17 Aprilie 2025, 13:05 • Actualizat: 17 Aprilie 2025, 13:14
Fondate în China, platformele de comerț online Temu și Shein au anunțat că intenționează să majoreze prețurile pentru clienții americani începând de săptămâna viitoare, ca urmare a tarifelor vamale foarte mari impuse de președintele american Donald Trump pentru mărfurile expediate din statul asiatic.
Temu, deținută de compania chineză PDD Holdings, și Shein, care are în prezent sediul în Singapore, au transmis în anunțuri separate, dar aproape identice, că "din cauza schimbărilor recente în regulile comerciale globale și în tarife", costurile lor de operare au crescut.
Ambele companii au precizat că vor face "ajustări de preț" începând cu 25 aprilie, fără a oferi însă detalii despre amploarea scumpirilor, notează Euronews.
Shein vinde haine, produse cosmetice și accesorii ieftine, vizând în special tinerele, prin parteneriate cu influenceri din social media.
Temu, care își promovează produsele prin reclame online, comercializează o gamă mai variată – de la obiecte pentru casă la gadgeturi, cadouri amuzante și electronice de mici dimensiuni.
De la lansarea pe piața din SUA, ambele platforme au reprezentat o concurență serioasă pentru retailerii occidentali, prin prețuri extrem de mici și campanii agresive de publicitate digitală sau cu influenceri.
Tariful de 145% impus de Donald Trump pentru majoritatea produselor fabricate în China, combinat cu decizia de a elimina scutirea vamală pentru bunuri cu o valoare mai mică de 800 de dolari, afectează serios modelul de afaceri al celor două platforme.
Închiderea portițelor pentru moda rapidă din China
Donald Trump a semnat, luna aceasta, un ordin executiv care elimină așa-numita "scutire de minimis" pentru mărfurile din China și Hong Kong, începând cu 2 mai. Acestea vor fi supuse noii taxe de import de 145%.
În prezent, până la 4 milioane de colete cu valoare redusă – majoritatea din China – ajung zilnic în SUA sub această prevedere care urmează să fie anulată.
Politicieni americani, agenții de aplicare a legii și grupuri de afaceri au făcut lobby pentru eliminarea scutirii, considerând-o o breșă comercială ce favoriza bunurile chineze ieftine și facilita intrarea în SUA a drogurilor ilegale și a produselor contrafăcute.
Impactul asupra giganților tech din SUA
În 2024, Temu și Shein s-au numărat printre cei mai mari investitori în publicitate pe platformele de social media.
Totuși, potrivit companiei de analiză Sensor Tower, ambele au redus drastic cheltuielile în ultimele săptămâni – un semnal prost pentru platforme precum Facebook, Instagram, Snap, X și TikTok, care se bazează pe veniturile din publicitate.
În noiembrie, gigantul american Amazon a lansat o secțiune online cu produse low-cost – electronice, haine și altele – la prețuri sub 20 de dolari. Multe dintre articolele afișate miercuri semănau cu cele vândute în mod obișnuit pe Temu și Shein.
În notificările transmise clienților despre scumpirile iminente, cele două companii i-au încurajat pe utilizatori să continue cumpărăturile în perioada următoare.
"Am suplimentat stocurile și suntem pregătiți să ne asigurăm că comenzile ajung fără probleme în această perioadă", se arată în comunicatul Temu. "Facem tot ce putem pentru a menține prețurile scăzute și pentru a minimiza impactul asupra dumneavoastră", au adăugat reprezentanții platformei.
Citește și: Războiul comercial SUA - China aduce prețul aurului la un nou record