Tânărul pilot Andrei Daniel Caimac: Îmbunătățirile mașinii se fac pe banii părinților
"Experiența își poate spune cuvântul, cu fiecare participare", spune pilotul.
Publicat: 24 Februarie 2024, 16:02
Elev în clasa a X-a la Liceul Nicolae Titulescu din Craiova, Andrei Daniel Caimac a debutat oficial într-o competiție automobilistică la vârsta de 14 ani, după ce a urmat școala de pilotaj, fără de care nu putea să participe.
„Sportul l-am început datorită tatălui meu, care tot așa și el, de ani de zile, era cu mașinile, cu sportul în sine, și m-a îndrumat și pe mine în sportul ăsta frumos. Nu m-au obligat, nu m-au forțat, au zis să vedem dacă îmi place. Am forțat prima participare mi-a plăcut. Din păcate, am avut și o mică ieșire în de vor am lovit un mic parapet. Da, nu m-a făcut să mă opresc”, a povestit Andrei în emisiunea emisiunea „De vorbă fără catalog” de la Radio România Oltenia Craiova.
Competiția de bază la care a participat timp de două sezoane este cea organizată de Federația Română de Automobilism Sportiv sub denumirea ROTAC, desfășurată pe circuite, special construită pentru astfel de competiții.
În România sunt două circuite, unul la Motor Parc și unul la Târgu Mureș, având o lungime de peste 4 kilometri amândouă. Fiecare concurent încearcă să-și facă mașina din ce în ce mai ușoară și cât mai puternică.
Clasa la care Andrei participă este cea mai disputată, cel mai mare număr de concurenți, peste 25 la fiecare etapă și, de fiecare dată, s-a clasat pe locul patru-cinci, în condițiile în care diferența de timp între locul unu și locul patru este de cel mult 2 secunde.
„Am început pe o bază mică, pe un motor de 145 de cai, motor de unu-șase și ulterior. În al doilea an competițional, am schimbat motorul, trecând la unul mult mai mare de pe altă caroserie, fiind chiar singura din Europa, pot spune. Pe al doilea an, am decis să trecem la o putere mai mare pentru că ajunse ajunsesem deja la limitele mașinii celeilalte și am zis că vrem ceva mai nou, mai puternic și mai bun pentru a participa la o clasă mai disputată și a vedea dacă șunt în stare sau nu după prima participare.
După primul an, am obținut experiență, kilometri foarte mulți pe circuit, care sunt benefici. Experiența își poate spune cuvântul, de la participare la participare, am învățat diferite lucruri.
Îmbunătățirile mașinii se fac pe banii părinților. Din păcate, până acuma n-am avut parte, dar încercăm să căutăm sponsori pentru a obține și să ne fie mai ușor”, a explicat tânărul pilot, al cărui obiectiv pentru anul competițional 2024 este participarea la alte competiții de acest gen.