Anchetă la Spitalul Județean de Urgență Bacău, după ce o mămică a fost batjocorită de personalul medical
Vor fi impuse măsuri stricte în cadrul unității sanitare.

Articol de Iulian Busan, Publicat: 02 Aprilie 2025, 16:15 • Actualizat: 02 Aprilie 2025, 16:19
O anchetă a fost solicitată conducerii Spitalului Judeţean de către conducerea CJ Bacău, după ce o tânără mămică ar fi fost umilită de personalul medical din cadrul secției de Maternitate a unității sanitare.
Conform Agerpres, mămica a povestit pățania pe un grup al unei reţele sociale.
„Mă numesc Roxana, dar pentru personalul Maternităţii din cadrul Spitalului de Urgenţă Bacău am fost doar «avortată». Aşa au ales să mă «alinte» în cele mai grele momente din viaţa mea”, a descris tânăra pe internet.
Incidentul a ajuns la conducerea CJ Bacău
În urma diseminării mesajului, preşedinta CJ Bacău a convocat conducerea SJU într-o şedinţă în care a cerut măsuri drastice şi imediate.
„Lipsa de empatie a unor angajaţi din Spitalul Judeţean de Urgenţă Bacău nu mai poate pune în pericol şi compromite, la nesfârşit, sănătatea şi vieţile băcăuanilor, anulând beneficiile pe care ar trebui sa le aducă investiţiile de zeci de milioane de euro făcute de Consiliul Judeţean Bacău în sistemul medical! În urma experienţei revoltătoare trăite de doamna (...) la Maternitatea SJU Bacău, am considerat necesară o reacţie imediată. Consiliul Judeţean nu tolerează practici inumane! Îi încurajez pe toţi băcăuanii care au trecut prin situaţii similare să ni le semnaleze în scris şi să le facă publice. Doar aşa putem elimina din sistemul public de sănătate pe cei care nu-şi înţeleg menirea”, a declarat Cristina Breahnă-Pravăţ.
Vor fi impuse măsuri stricte
În acest caz, o anchetă disciplinară a fost solicitată spitalului din partea președintei CJ Bacău.
De asemenea, președinta a solicitat ca toţi angajaţii spitalului să poarte ecusoane, în timpul orelor de lucru, pentru a putea fi identificaţi.
Totodată, conducerea SJU Bacău va trebui să introducă un sistem de supraveghere video, iar accesul personalului se va face cu pontaj electronic.
Nu în ultimul rând, va fi implementat un mecanism intitulat „pacient sub acoperire”, pentru a se verifica respectarea standardelor de îngrijire, comportamentul personalului medical şi timpul de răspuns în urgenţe.
Citește și: Activitatea secțiilor de Neonatologie şi Maternitate, reluată la Spitalul din Carei, Satu Mare