BIHOR: Restaurant renumit din Oradea, amendat cu 30.000 de lei de Protecția Consumatorului
În restaurant a fost descoperită mâncare expirată, pe lângă multe alte nereguli.
Articol de Diana Oprea, Publicat: 26 Septembrie 2024, 17:34 • Actualizat: 26 Septembrie 2024, 17:34
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bihor a efectuat un control la restaurantul Black Wolf, situat în complexul comercial Lotus Retail Park din Oradea, și descoperit numeroase nereguli privind siguranța alimentară.
Produse alimentare expirate, ambalaje deschise fără o evidență clară a perioadei de valabilitate și alimente fără etichete de identificare sunt câteva dintre problemele descoperite de inspectorii CJPC în urma verificărilor din data de 24 septembrie 2024, informează Radio România Cluj.
Cum a fost controlul inițiat
Controlul a fost inițiat după ce pe rețelele sociale a circulat o înregistrare video care părea să arate gândaci de bucătărie în interiorul restaurantului.
Deși comisarii nu au găsit insectele la fața locului, alte probleme semnificative au fost identificate. Se pare că imaginile cu gândaci datează din luna iunie, în timpul unei perioade în care restaurantul a găzduit un grup de elevi în practică.
Autosesizându-se din mediul online, ca urmare a unei postări video pe o rețea socială, având în vedere posibila afectare a unui număr semnificativ de consumatori, reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Bihor (CJPC Bihor) au desfășurat o acțiune de verificare la unitatea de alimentație publică din mallul orădean, se arată într-un comunicat oficial al instituției.
Multe probleme grave descoperite
Printre cele mai grave probleme descoperite de autorități s-au numărat produse alimentare cu termenul de valabilitate depășit, fără elemente de identificare clare, produse congelate care au fost recongelate după decongelare și alimente păstrate în condiții improprii.
Printre alimentele expirate se aflau crenvurști, slănină afumată, dovlecei pane, vinete, paste și chifteluțe marinate.
În plus, inspectorii OPC au descoperit somon congelat care a fost decongelat pentru porționare, apoi recongelat, iar șunca de tip prosciutto cotto și prăjitura amandina nu aveau etichete care să arate termenul de expirare. O altă problemă majoră constatată a fost lipsa evidenței pentru produsele deschise precum măslinele și anșoaul.
Comisarii au mai găsit spații frigorifice necorespunzătoare, cu grătare ruginite, dar în care erau depozitate băuturi, alimente și preparate gătite, precum și ustensile de bucătărie neprofesionale, greu de dezinfectat corect.
Sancțiuni în valoare de 30.000 de lei
Pentru aceste nereguli, restaurantul a fost sancționat cu două amenzi contravenționale în valoare totală de 30.000 de lei și a primit un avertisment.
De asemenea, s-a dispus interzicerea utilizării frigiderelor neconforme până la remedierea deficiențelor și distrugerea alimentelor expirate sau neconforme, cu o valoare totală de aproximativ 550 de lei.
CJPC Bihor a transmis că acțiunile de control vor continua pentru a asigura respectarea drepturilor consumatorilor și că se vor lua măsuri împotriva oricărui operator economic care pune în pericol sănătatea publică.
Bihorenii care doresc să facă sesizări sau reclamații către Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bihor au la dispoziție mai multe opțiuni. Aceștia pot contacta instituția online, pe site-ul oficial al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, pot merge personal la sediul din Oradea, situat pe strada Evreilor Deportați nr. 4A1, sau pot suna la numărul de telefon 0377755359.
Citește și: Amenzi de un milion de lei, date de Protecţia Consumatorilor în compexul Dragonul Roșu din București