BISTRIȚA-NĂSĂUD: Cel mai lung drum județean, modernizat prin ADR Nord-Vest
Investiția din fonduri europene se ridică la 130 de milioane de euro pentru DJ 151.
Articol de Diana Oprea, Publicat: 15 Octombrie 2024, 16:24 • Actualizat: 15 Octombrie 2024, 16:24
Cel mai lung drum judeţean, DJ 151, va fi modernizat cu peste 130 de milioane de euro din fonduri europene. Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan, a semnat marţi contractul de finanţare, banii fiind asiguraţi din Programul Regional Nord-Vest 2021-2027.
Modernizare cu ajutorul ADR Nord-Vest
„Am semnat contractul de finanţare pentru obiectivul de investiţii 'Reabilitare DJ 151 - judeţul Bistriţa-Năsăud - Bistriţa- limită judeţ Mureş' (77 km). Mulţumesc doamnei director interimar a ADR Nord-Vest, Csilla Hegedus, şi domnului Petru Alboi - Şandru - şeful Autorităţii de Management din cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021-2027 şi întregii echipe pentru sprijinul constant oferit în implementarea acestor proiecte de modernizare a infrastructurii rutiere judeţene.
Continuăm munca şi proiectele utile pentru oameni, astfel încât Poarta Transilvaniei Bistriţa-Năsăud să fie la cel mai înalt nivel al dezvoltării”, a postat Radu Moldovan pe pagina sa de Facebook.
Tipuri de lucrări pe DJ 151
DJ 151, care asigură o legătură mai rapidă între municipiul Bistriţa şi Drumul Naţional 17, spre Cluj, dar şi o alta între zona de câmpie şi judeţul Mureş, este la a doua modernizare cu fonduri europene. Primul contract de finanţare a fost semnat de Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud în anul 2009, lucrările executate de firma Romstrade fiind finalizate în 2012, relatează Agerpres.
Noul contract cu fonduri europene, care este unul mai complex, prevede modernizarea drumului judeţean cu îmbrăcăminte bituminoasă, rigole carosabile şi şanţuri ranforsate, canalizare pluvială, inclusiv guri de scurgere şi cămine de vizitare (5,5 km), lucrări de consolidare cu ziduri de sprijin şi parapet, şapte poduri şi 371 de podeţe (noi sau reabilitate), 28 de staţii pentru transport interjudeţean, şapte parcări, opt staţii de încărcare rapidă amenajate în spaţii verzi, 15 kilometri de trotuare, 31 de treceri de pietoni supravegheate video, aproape 11 kilometri de piste de biciclete, amenajarea a 264 de accese la proprietăţi, patru intersecţii iluminate cu panouri fotovoltaice, 44,5 kilometri de parapet de siguranţă şi opt sisteme de cântărire şi monitorizare a traficului.
Localități traversate și termen-limită
Cel mai lung drum judeţean din Bistriţa-Năsăud traversează localităţile Ţagu, Budeşti-Fânaţe, Budeşti, Zoreni, Sânmihaiu de Câmpie, Sângeorzu Nou, Vermeş, Lechinţa, Chiraleş, Şirioara, Coasta, Şieu Odorhei, Şintereag, Blăjenii de Jos, Blăjenii de Sus, Sigmir şi Bistriţa.
Potrivit comunicatului de presă remis marţi de ADR Nord-Vest, finalul proiectului este preconizat pentru luna noiembrie a anului 2027, iar, prin intermediul acestuia, conexiunea între judeţul Bistriţa-Năsăud şi judeţul Mureş va fi îmbunătăţită şi inclusă în reţeaua TEN-T a drumurilor modernizate printr-o finanţare europeană.
Citește și: Cu o lungime totală de 50 km, Autostrada Brașov - Făgăraș va traversa 5 localități