BUCUREȘTI: Lucrările la Drumul Valea Largă, finalizate la jumătatea lunii octombrie
Această întârziere coincide cu începutul sezonului de încălzire, când conductele de termoficare nu mai pot fi relocate.
Articol de Diana Oprea, Publicat: 27 Septembrie 2024, 13:36 • Actualizat: 27 Septembrie 2024, 13:36
Lucrările la Drumul Valea Lungă din sectorul 6, București, se vor încheia la jumătatea lunii octombrie, când drumul va fi deschis, cu două-trei săptămâni mai târziu față de termenul asumat inițial, luna septembrie, dar înaintea termenului contractual.
„Ne aflăm într-un stadiu final, avansat, nu sunt probleme. Mai durează, poate, mai mult cu două-trei săptămâni, ceea ce nu e o problemă, din punctul meu de vedere, față de termenul de septembrie asumat.
Adică, nu va fi pe 30 septembrie, o să fie la jumătatea lunii octombrie. Și noi ne-am mișcat mai repede decât era perioada contractuală, deci îl dăm în folosință mai repede decât era asumat legal.
Plus că, cu cât mergem puțin mai departe, înspre vremea rece, cu atât și plantele vor prinde mai bine. Și nu e nimic rău în acest lucru”, a declarat Ciprian Ciucu, pentru București FM.
Urmările întârzierii lucrărilor
Anunțul lui Ciprian Ciucu vine după ce, la începutul lui iulie, edilul din Calea Plevnei anunța că lucrările vor fi încheiate până la sfârșitul lunii august, începutul lunii septembrie, astfel încât șoferii ar fi urmat să poată circula pe noua arteră, până la debutul noului an școlar.
Singura problemă este aceea că, până în primăvară, pe circa 100 de metri din drum, se va circula pe câte o singură bandă pe sens.
Această strangulare este cauzată de întârzierea cu care Primăria Capitalei a pus la dispoziția Primăriei Sectorului 6 soluția tehnică și a eliberat autorizația pentru mutarea rețelei de termoficare din zonă. Această întârziere coincide cu începutul sezonului de încălzire, când conductele de termoficare nu mai pot fi relocate.
Devierea rețelelor Termoenergetica, amânată
„Vom avea 100 de metri înspre Bulevardul Timișoara, zona Valea Cascadelor, pe care se va circula, până la primăvară, pe o singură bandă, pentru că am primit foarte, foarte târziu soluția tehnică și semnăturile, autorizațiile de la Primăria Generală și nu mai e timp să executăm lucrările, pentru că vine iarna și noi trebuie să deviem rețele care țin de termie, rețele Termoenergetica.
Termoenergetica, am vorbit cu ei, peste două-trei săptămâni vor da drumul la teste cu agentul termic. Și, vă dați seama că trebuie să așteptăm să treacă iarna – să nu lăsăm populația fără agent termic, în iarnă, pentru a finaliza lucrările.
Noi, între timp, vom lucra, acolo, dar, efectiv, mutarea, nu mai este timp pentru a muta, pentru a devia acele rețele. Adică în primăvară vom finaliza.
Din nefericire, am ajuns în această situație, care nu se datorează Primăriei Sectorului 6 sau echipei mele sau constructorului, ci lentoarea cu care se mișcă Primăria Municipiului Bucureşti a dus la această situație”, a declarat primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, pentru București FM.
Lucrările executate pe Drumul Valea Largă
Drumul Valea Largă – un fost drum de pământ cu lățimea de un metru, pe alocuri, a fost extins și modernizat de către Primăria Sectorului 6. El s-a transformat într-un drum expres cu câte două benzi pe sens separate, pe mijloc, de un spațiu verde cu lățimea de 4,4 metri.
Pe fiecare sens, a fost amenajată câte o pistă de biciclete, cu lățimea de 2 metri. Pistele sunt separate de carosabil prin câte un spațiu verde fiecare.
Drumul Valea Largă, cu o lungime de 1,5 km, a fost preluat de către Primăria Sectorului 6 de la Primăria Capitalei cu doi ani în urmă. Lucrările propriu-zise de lărgire și modernizare a drumului au debutat, însă, abia în noiembrie trecut, din cauza întârzierii avizelor ce trebuiau emise de către Municipalitate.
Drumul Valea Largă face legătura între Bulevardul Timișoara și Prelungirea Ghencea și va contribui la descongestionarea traficului în zonă, în condițiile în care lucrările Primăriei Capitalei de lărgire a Prelungirii Ghencea, demarate din 2020, încă trenează.
Citește și: Parcul Nicolae Bălcescu din Oradea, modernizat cu peste 27 de milioane de lei