BUCUREȘTI: Mai multe linii de transport în comun au fost modificate
Reconfigurările au loc în contextul lucrărilor la Magistrala 6 de metrou.
Articol de Iulian Busan, Publicat: 27 August 2024, 12:51 • Actualizat: 27 August 2024, 12:54
Pe durata lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, conexiunea dintre Capitală şi Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” – Otopeni va fi asigurată prin mai multe linii de transport public ale căror trasee au fost reconfigurate, a transmis primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan.
Potrivit edilului general, liniile de tramvai 3, 24 şi 45 vor fi suspendate până la finalizarea lucrărilor.
Linii noi au fost înființate
În contextul lucrărilor, a fost înfiinţată linia de tramvai 42, care asigură legătura între terminalele „Vasile Pârvan” şi „Piaţa Presei”, pe traseul: „Vasile Pârvan”, Calea Plevnei, Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobălcescu, Str. Berzei, Str. Buzeşti, Piaţa Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Str. Clăbucet, Str. Aviator Popişteanu, Bd. Expoziţiei, ‘Piaţa Presei’, cu întoarcere pe Bd. Expoziţiei, Str. Aviator Popişteanu, Str. Dornei, Str. Puţul lui Crăciun, Bd. Ion Mihalache, Piaţa Victoriei, Str. Buzeşti, Str. Berzei, Calea Plevnei, „Vasile Pârvan”.
De asemenea, a fost înfiinţată linia de tramvai 53, care circulă între „Mezeş” şi „Cartier Dămăroaia”, pe traseul: „Mezeş”, Şos. Chitilei, Bd. Bucureştii Noi, Bd. Gloriei, Str. Piatra Morii, „Cartier Dămăroaia” şi retur.
Au fost scurtate, totodată, și traseele liniilor de troleibuz 86 şi 97, iar vehiculele întorc la Clăbucet, în loc de „Dridu”, respectiv, „Străuleşti”.
Pentru asigurarea legăturii între Cartierul Pajura (de la capătul „Dridu”) şi „Străuleşti”, a fost înfiinţată linia de troleibuz 95, fostul traseu al liniei 97 între Străuleşti şi Clăbucet fiind asigurat de noua linie şi de trenurile Magistralei 4 de metrou.
Linii de troleibuz,modificate
Linia de navetă 686 va asigura transportul călătorilor pe porțiunea de drum curprinsă între „Dridu” şi „Clăbucet”, pe care nu mai circulă troleibuzele liniei 86.
Au fost aduse modificări liniei 476, care funcționează acum pe traseul de bază de la „Pasaj CFR Chitila” până la „Mezeş”, apoi pe un traseu modificat pe ambele sensuri pe Bd. Laminorului, Bd. Bucureştii Noi, până la terminalul „Străuleşti”.
Linia de noapte N113 funcţionează pe un traseu modificat între terminalele „Piaţa Unirii 2” şi „Mezeş”.
Linia de noapte N117 funcţionează între „Piaţa Unirii 2” şi „Străuleşti”, relatează Radio România București FM.
În zona reorganizată, au fost înfiinţate trei staţii noi: „Carpaţi” (amplasată pe Str. Carpaţi), „Caransebeş” (amplasată pe Str. Caransebeş) şi „Soveja” (amplasată pe Str. Aviator Popişteanu).