BUCUREȘTI: Pasaj pietonal subteran în zona Republica, un plan al Primăriei Sectorului 3
Proiectul își propune să asigure legătura între staţia de metrou Republica, Gara Titan şi Hala Laminor.

Articol de Diana Oprea, Publicat: 05 Martie 2025, 19:38 • Actualizat: 05 Martie 2025, 19:37
Un pasaj pietonal subteran care să asigure legătura între staţia de metrou Republica, Gara Titan şi Hala Laminor ar putea fi construit de Primăria Sectorului 3 din București. O hotărâre prin care se cere municipalităţii acordul pentru administrarea tronsonului cuprins între Piaţa Republica şi Hala Laminor a fost adoptată de Consiliul local în ultima ședință.
Pasajul subteran, în faza de proiectare
Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 3 transmis miercuri, în prezent, Bulevardul Basarabia, tronsonul cuprins între Piaţa Republica şi Hala Laminor, este proprietate publică a municipalităţii bucureştene, potrivit hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 254/2008, informează Agerpres.
Pasajul subteran se află în faza de proiectare, fiind întocmită documentaţia tehnico-economică. Înălţimea liberă a pasajului este variabilă, aceasta având 3,66 de metri în zona ieşirii din proximitatea Halei Laminor şi 5,21 de metri la legătura cu pasajul staţiei de metrou Republica.
Pasajul va lega piaţeta din faţa Halei Laminor cu pasajul existent al staţiei de metrou Republica. Primul nivel subteran al staţiei de metrou Republica, piaţeta din zona Halei Laminor şi partea de sud a Bulevardului Basarabia vor constitui un punct intermodal.
Deblocarea traficului și siguranța cetățenilor
Obiectivul este parte a proiectului „Modernizarea, reabilitarea, dublarea, electrificarea Centurii Feroviare care se află pe reţeaua TEN-T”, cu impact asupra creşterii mobilităţii urbane a zonei.
„În intersecţia de la Republica, pe Bulevardul Basarabia, traficul este în continuă creştere. Se construieşte mult, oraşul se dezvoltă.
Avem din ce în ce mai mulţi cetăţeni care folosesc staţiile mijloacelor de transport în comun (metrou, tren, tramvai, autobuz), aşa încât circulaţia se blochează frecvent, mai ales în orele de vârf. În aceste condiţii, siguranţa cetăţeanului în trafic este prioritară.
Soluţia pe care noi am identificat-o în zonă este construirea unui pasaj subteran prin care să fie evitată interferarea maşinilor cu pietonii. Nu mai blocăm circulaţia, eliminăm riscurile. Există un proiect cu finanţare europeană, aşteptăm linia de finanţare ca să putem depune cererea”, a declarat primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă.
Proiectul „Deblocăm Capitala”
Primăria Sectorului 3 a făcut un prim pas pentru fluidizarea circulaţiei în zonă prin lărgirea Străzii Drumul între Tarlale. Odată finalizate lucrările în toamna anului 2024, şoferii care tranzitează zona Drumul între Tarlale - Şoseaua Gării Căţelu circulă în condiţii îmbunătăţite de trafic rutier şi feroviar, menţionează comunicatul citat.
Administraţia locală derulează proiectul „Deblocăm Capitala”, ultima investiţie mare fiind noul pod peste Dâmboviţa din dreptul Străzii Lunca Priporului.
Conform Primăriei Sectorului 3, cea mai mare problemă a Bucureştiului este calitatea aerului. Studiile arată că poluarea scade speranţa de viaţă a bucureştenilor cu patru ani. Cea mai mare parte a poluării provine din trafic, iar Bucureştiul e în primele zece cele mai aglomerate oraşe din lume. Cercetările indică faptul că o soluţie de reducere a valorilor de trafic şi a poluării este dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru eliminarea blocajelor.
Citește și: Discuție despre înverzirea urbană, organizată cu elevi, experţi şi profesorii ai USV Iași