Cele mai lungi tuneluri feroviare din România vor fi construite pe ruta Brașov-Sighișoara
Lucrările pentru cele două tuneluri vor lua startul cu mari întârzieri.
Articol de Iulian Busan, Publicat: 05 Martie 2024, 13:22 • Actualizat: 05 Martie 2024, 15:28
Începând de marți, 5 martie, ora 12.00, utilajele încep să forjeze tunelurile de la Ormeniş şi Racoş, pe lotul 2 al magistralei CFR Braşov-Sighişoara, relatează Radio România Actualități.
La trei ani și jumătate de la semnarea contractului cu un constructor din Grecia, lucrările pentru cele două tuneluri, cu o lungime totală de 24 de kilometri, debutează cu mari întârzieri.
Proiectul de construcție al celor două tuneluri feroviare durează circa 3 ani, a declarat pentru Radio România Actualităţi Ionuţ Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
„Este primul proiect de asemenea anvergură realizat în România”
„(...) tuneluri pe dublu fir, deci sunt practic 24 de kilometri de tunel. Este primul proiect de asemenea anvergură realizat în România în sectorul feroviar, cu o asemenea dimensiune şi cu un asemenea efort financiar. Au fost instalate cele două TBM-uri, sunt şi celelalte două transportate în România, deci vor fi patru fronturi de lucru”, a adăugat sursa citată.
Proiectul, finanțat din fonduri europene
Modernizarea liniei de tren Braşov-Sighişoara, cu o lungime de aproximativ 110 kilometri, costă şase miliarde de lei fonduri europene, iar lucrările se fac pentru o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră la trenurile de călători şi 120 de kilometri la cele de marfă.
Citește și: Incendiu la bordul unui tren pe ruta Iaşi - Hârlău