Drumul montan Padiș - Ic Ponor, care leagă județele Bihor și Cluj, va fi modernizat
A fost desemnat constructorul pentru DJ 763, de aproape 10 km.
Articol de Diana Oprea, Publicat: 13 Noiembrie 2024, 16:10 • Actualizat: 13 Noiembrie 2024, 17:23
Constructorul pentru lucrările de modernizare a drumului montan de legătură dintre județele Bihor și Cluj, DJ 763 Padiş - Ic Ponor, de aproape 10 kilometri, a fost desemnat, miercuri, de Consiliul Județean Bihor.
„Dacă nu vor fi contestaţii, la sfârşitul acestei luni se va semna contractul de execuţie. În primăvară vom începe efectiv lucrările. Noul drum este finanţat din fonduri europene şi din bugetul Consiliului Judeţean Bihor”, a precizat, într-un comunicat, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan.
Accesibilitatea zonei turistice Padiş
Licitaţia a fost câştigată, după evaluarea celor 12 oferte depuse, de asocierea de firme Asfamixt şi Costa Voc Impex. Valoarea ofertei câştigătoare este de 59.031.802,21 lei fără TVA, iar termenul de execuţie, de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor. Termenul de depunere a contestaţiilor este 20.11.2024, punctează Agerpres.
Drumul de 9,75 kilometri din Munţii Apuseni va fi asfaltat şi va contribui la dezvoltarea şi accesibilitatea zonei turistice Padiş. Acesta va facilita legătura între judeţele Bihor şi Cluj, asigurând accesul către mai multe obiective turistice şi trasee marcate din zonă, precum Cheile Galbenei, Poiana Florilor, Valea şi Staţiunea Boga, Cheile Someşului Cald, Poiana Vărăşoaia, Cetatea Rădesei şi multe altele.
Finanțare prin CJ Bihor și PRNV
Finanţarea proiectului este asigurată din bugetul Consiliului Judeţean Bihor şi din fonduri europene, prin Programul Regional Nord - Vest 2021 - 2027, Prioritatea de investiţii 5: O regiune accesibilă, Obiectivul Specific 3.2. Contractul de finanţare a fost semnat în decembrie 2023.
Modernizarea DJ763 Padiş - Ic Ponor face parte din proiectul „Construirea şi reabilitarea legăturilor rutiere secundare către reţeaua rutieră şi nodurile TEN-T din judeţul Bihor”. Acesta presupune construirea a 37,6 kilometri de drumuri noi: Centura Sântandrei - 5 km, Centura Oşorhei - 5,8 km, Centura Nojorid - 8,4 km, Centura Biharia - 8,7 km, Padiş - Ic Ponor - 9,7 km şi reabilitarea a 36,1 kilometri de drumuri judeţene existente: Salonta - Tinca - 23,3 km şi Oşorhei - Copăcel - 12,8 km.
Citește și: Drumul către pârtia Transalpina, reabilitat de DRDP Craiova