Hunedoara, județ pilot pentru sistemul informatic al actelor de stare civilă
În Hunedoara sunt emise în format electronic doar certificatele de naștere și de deces, dar și căsătoriile vor fi digitalizate până la 24 septembrie.
Articol de Diana Oprea, Publicat: 12 August 2024, 15:45 • Actualizat: 12 August 2024, 15:44
Hunedoara este județul pilot pentru proiectul naţional de digitalizare în emiterea actelor de stare civilă. Proiectul se află în faza de implementare și va fi finalizat la 24 septembrie. Principalul beneficiu al noului sistem informatic integrat este reducerea timpului de așteptare.
Sistemul se află în stadiul de proiect pilot, în Hunedoara fiind emise în format electronic certificate de naștere și de deces. Până la data de 24 septembrie vor fi înregistrate electronic și căsătoriile, menționează Radio România Timișoara.
Sistem menit să reducă timpul de așteptare
„Acest sistem, practic, reduce din timpul de așteptare al cetățeanului, dar și lucrătorului de stare civilă îi ușurează activitatea.
Nu mai este nevoie de atâtea documente, nu este nevoie să mai solicite verificări, pentru că tot ceea ce înseamnă acte de stare civilă au fost scanate, au fost digitizate și ofițerul de stare civilă le poate vedea într-un timp foarte scurt și îl poate ajuta și pe cetățean”, spune Monica Gânscă, directoarea executivă a Direcției Județene de Evidență a Populației Hunedoara.
Desemnat județ pilot Hunedoara beneficiază de digitizare a actelor de stare civilă. În momentul în care sistemul va deveni funcțional și în alte locuri din țară, oamenii care au nevoie de un document de stare civilă nu vor mai fi nevoiți să meargă la adresa de domiciliu din alt județ.
În curând, funcțional pe întregul teritoriu al României
Specialiștii apreciază că noul sistem va deveni funcțional în întreaga țară în circa două luni de zile.
„Într-o lună, în două se pot elibera certificate de naștere. Chiar dacă ești născut într-un județ mai îndepărtat, ai pierdut certificatul, poți să te adresezi unui ofițer de stare civilă din județul Hunedoara. Inclusiv la nivelul direcției instituției noastre. Se vor elibera certificate de naștere, căsătorie, cele trei tipuri de certificate”, mai spune Monica Gânscă.
Data finalizării proiectului este 24 septembrie, moment de la care se va putea lucra efectiv în noul sistem.
Citește și: Guvernul aprobă programul Start Up Nation