IAȘI: Peste 1.000 de artişti, prezenți la Romanian Creative Week
Romanian Creative Week reprezintă cel mai important eveniment dedicat creativității din Uniunea Europeană.
Articol de Iulian Busan, Publicat: 13 Mai 2024, 17:51 • Actualizat: 13 Mai 2024, 17:51
Municipiul Iași va fi gazda celei de-a patra ediții a Romanian Creative Week (RCW), în perioada 15-26 mai.
Cel mai importat eveniment dedicat industriilor creative reuneşte peste 1.000 de artişti români şi străini, 200 de evenimente, 350 de voluntari, zeci de expoziţii, festivaluri de film, de teatru şi de dans, trei zile de show-uri de modă, dar şi spectacole de arte vizuale, concerte, conferinţe şi workshop-uri.
O platformă pentru artiștii emergenți
Ediția RCW24 aduce numeroase surprize menite să inspire și să energizeze publicul, care a atins, în 2023, peste un milion de persoane, au declarat organizatorii evenimentului luni, în cadrul unei conferinţe de presă.
„Romanian Creative Week a devenit o platformă de accelerare pentru tinerii din industriile creative. Un loc de intersecţie şi de întâlnire între diverse zone creative, un motiv de bucurie pentru iubitorii de creativitate şi o motivaţie de a deveni şi mai inspirat în viitor. Iaşul începe să culeagă roadele deschiderii şi încrederii pe care o acordă tinerilor acestei ţări. E locul de plecare pe drumul provocator al creativităţii, pentru mii de tineri. Ne bucurăm să îi primim în oraşul nostru, să îi descoperim şi să îi susţinem. În acest an, nu mai puţin de 60% dintre artiştii RCW sunt tineri aflaţi la început de carieră”, a declarat Irina Schrotter, preşedintele Federaţiei Patronatelor Industriilor Creative din România, organizatorul RCW.
Iașiul, un hub al creativității
Industriile creative joacă un rol crucial în dezvoltarea socială, economică şi culturală a unui oraş, a adăugat primarul Mihai Chirica, prezent în cadrul conferinței.
„Iaşiul, Capitala Culturală a României, se pregăteşte pentru o nouă manifestare de înaltă ţinută. Aşadar, în a doua jumătate a lunii lui Florar, Iaşul va găzdui o nouă ediţie a festivalului Romanian Creative Week. Mă bucur că asistăm la formarea unui nou brand al oraşului nostru, care va scrie istorie, va genera entuziasm şi va crea suporteri fideli. S-a spus de multe ori că industriile creative, excelent reprezentate în Capitala Moldovei, au devenit un mare avantaj al Iaşului, unul care trebuie valorificat şi promovat în moduri dintre cele mai diverse. Sunt convins că Romanian Creative Week ne va propune una dintre cele mai inspirate călătorii în lumea economiei creative. Este o lume a viitorului apropiat”, a declarat Mihai Chirica în cadrul conferinţei de presă.
Tema de anul acesta a festivalului, intitulată sugestiv „Energy”, reflectă eforturile depuse pentru transformarea capitalei Moldovei într-un hub de creativitate şi inovaţie, a menționat directorul RCW, Cătălin Alionte.
„Publicului îi promitem 12 zile marcate de evenimente dinamice, expoziţii speciale, concerte şi conferinţe care îşi propun să promoveze dialogul onest şi rafinat pe diferite teme artistice. Odată cu această ediţie, am lansat aplicaţia RCW, care vine în sprijinul participanţilor pentru facilitarea navigării în cadrul celor peste 200 de evenimente”, a afirmat Cătălin Alionte.
Ediția 2024 aduce noutăți
Ediția de anul acesta vine cu lansarea unui magazin offline destinat promovării şi vânzării lucrărilor artiştilor plastici locali, precum şi un magazin online.
Magazinul fizic, aflat în Galeria de Artă „Nicolae Tonitza”, aparţine UAP Iaşi şi a fost amenajat printr-o finanţare de 20.000 de euro oferită de RCW şi de partenerii evenimentului.
De asemenea, aplicaţia RCW, dezvoltată în parteneriat cu Centric IT Solutions România, este disponibilă utilizatorilor pe prima poziţie în căutările din Google Play şi Apple Store.
Aplicația conține programul complet al evenimentului și oferă participanţilor o experienţă imersivă, prin intermediul unui modul de realitate augumentată.
Citește și: Spectacolul „Caliban și Vrăjitoarea", în premieră la Festivalului Internațional „Shakespeare" din Craiova