ORADEA: Circulația pe Podul Decebal, închisă 6 luni pentru lucrările de reabilitare
Podul aflat într-o stare de avansată de degradare va beneficia de o investiție în valoare de 50 de milioane de lei.

Articol de Diana Oprea, Publicat: 28 Februarie 2025, 12:49 • Actualizat: 28 Februarie 2025, 12:49
Reabilitarea integrală a Podului Decebal a fost aprobată de Primăria Oradea, în contextul stării avansate de degradare a acestuia și a pasajului de pe Strada Principatelor Unite.
În cadrul ședinței de joi, 27 februarie, a Consiliului Local, consilierii au aprobat indicatorii tehnico-economici rezultați în urma studiului de fezabilitate, urmând ca proiectul să intre în faza de proiectare și execuție, relatează Radio România Cluj.
Detaliile tehnice ale proiectului
Podul este situat pe Bulevardul Decebal, o arteră de categoria tehnică II, cu patru benzi de circulație, două trotuare de 2,35 m și o lățime a carosabilului de 12,80 m. Construit în 1983, podul are o vechime de 41 de ani, iar materialele utilizate la realizarea infrastructurii și suprastructurii (beton) au o durată normală de exploatare de 32-48 de ani.
Întrucât până în prezent nu a beneficiat de lucrări de reabilitare capitală, este necesară reabilitarea, consolidarea și înlocuirea unor elemente structurale pentru a asigura circulația în condiții de siguranță.
Podul are două componente:
- un pasaj denivelat peste strada Principatelor Unite, cu o deschidere de 11,60 m;
- un pod peste râul Crișul Repede, cu trei deschideri de 26,30 m și o lungime totală de 93,50 m.
Lățimea totală a tablierului pasajului este de 27,85 m, iar a tablierului podului de 21,90 m.
Lucrări de reabilitare, în valoare de 50 de milioane de lei
Expertiza tehnică a evidențiat fisuri longitudinale pe bulbul inferior al unor grinzi, afectând rezistența structurii.
În consecință, suprastructura podului va fi refăcută, înlocuindu-se grinzile prefabricate din beton cu grinzi metalice profilate, ceea ce va reduce greutatea proprie a structurii și va compensa încărcările suplimentare generate de trafic, a explicat Octavian Haragoș, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.
Pentru a aduce podul la standardele actuale de exploatare și siguranță, vor fi executate următoarele lucrări:
- Demolarea suprastructurii existente;
- Consolidarea fundațiilor și elevațiilor la culee și pile;
- Refacerea plăcilor de racordare și realizarea unui dren sub nivelul banchetelor;
- Montarea unor aparate de reazem noi din neopren armat;
- Realizarea unor dispozitive antiseismice;
- Construirea unei noi suprastructuri din oțel-beton;
- Montarea parapetelor direcționale și sporirea gabaritului în pasaj;
- Aplicarea hidroizolației și realizarea rosturilor impermeabile;
- Așternerea mixturilor asfaltice și refacerea marcajelor rutiere.
Lucrările vor avea o durată estimată de șase luni, perioadă în care circulația pe pod va fi închisă temporar. Valoarea totală a investiției este de 50.169.437,05 lei, inclusiv TVA.
„Această reabilitare face parte din strategia municipalității de modernizare a infrastructurii rutiere și de creștere a siguranței circulației în Oradea”, anunță Primăria Oradea.
Citește și: Proiect de construire a trei piste de biciclete pe traseul cursurilor de apă din Zalău, județul Sălaj