Platforma iabilet.ro, amendată de ANPC
Sancțiunea de 55.000 de lei a fost aplicată pentru nerestituirea contravalorii biletelor pentru spectacole anulate.
Articol de Diana Oprea, Publicat: 19 Martie 2024, 18:21 • Actualizat: 19 Martie 2024, 19:00
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului a amendat platforma online iabilet.ro.
Site-ul nu a rambursat contravaloarea unora dintre biletele achiziţionate în cazul unor spectacole anulate,
Sancțiunea se ridică la 55.000 de lei, potivit Agerpres
Cazul, investigat de CJPC Cluj
"Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj a desfăşurat o acţiune de control la operatorul economic care administrează platforma. Cele 124 de reclamaţii primite de la consumatori în perioada mai 2023 - martie 2024 au semnalat nerambursarea contravalorii unora dintre biletele achiziţionate pe platforma iabilet.ro, pentru spectacole care au fost anulate”, se arată într-un comunicat.
În urma neregulilor constatate, comisarii CJPC Cluj au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 55.000 lei şi propunerea încetării practicii comerciale incorecte, fapt care a dus la emiterea de către preşedintele ANPC a unui Ordin de încetare a acestor practici, prin dispunerea restituirii integrale a sumelor achitate pentru evenimentele anulate la solicitarea consumatorilor, indiferent de termen.
Neregulile descoperite
Potrivit Protecției Consumatorului, abaterile de la legislaţie au fost:
- nerestituirea comisioanelor către consumatori în cazul anulării unor spectacole şi a rambursării contravalorii biletelor achitate, ceea ce constituie o practică comercială incorectă;
- ţinând cont de cele precizate pe site, consumatorii sunt obligaţi să accepte condiţiile din termenii generali, fără să aibă posibilitatea de a alege altă variantă, chiar în cazul unui termen foarte scurt de decizie, sub presiunea termenilor şi condiţiilor impuse, fiind obligaţi să le asume, prin bifarea în procesul de achiziţionare a biletului;
- transmiterea în spaţiul public a unor informaţii false, inducerea în eroare sau posibilitatea inducerii în eroare a consumatorului mediu, astfel încât acesta să fie determinat să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o, având în vedere disponibilitatea sau artiştii consacraţi din promovarea aferentă evenimentului, care îl determină pe consumator să tranzacţioneze achiziţionarea biletului.
ANPC menţionează că, din datele furnizate de către operatorul economic, în perioada 2021-2023, au fost anulate 1.440 de spectacole, respectiv 70.703 bilete deja vândute, în valoare totală de circa 7,675 milioane de lei. De asemenea, în primele două luni ale anului 2024, au fost anulate 106 spectacole.
Citește și: Percheziții la Spitalul „Mavromati” din Botoșani