Podul hobanat de pe Centura Galaţiului, supus testelor de rezistenţă înaintea inaugurării
În cadrul testelor, fost folosite mai multe camioane încărcate la maximum, dispuse în anumite puncte ale podului.

Articol de Matei Pavel, Publicat: 12 Decembrie 2024, 17:02 • Actualizat: 12 Decembrie 2024, 17:27
Podul hobanat de pe Drumul de Centură al Galaţiului a fost supus, joi, unor teste de rezistenţă înaintea inaugurării.
Potrivit Consiliului Judeţean Galaţi, pe fiecare jumătate a podului, au fost folosite 4, 8 şi 12 camioane simultan, gradul total de încărcare, pentru toate fazele de testare, fiind de peste 2.000 de tone.
"Primul pod hobanat al Galaţiului este gata, iar astăzi (joi - n. red) am realizat primele teste de rezistenţă. Practic, mai multe camioane încărcate la maximum au stat pe pod zeci de minute, în cele mai vulnerabile puncte, în timp ce specialiştii au efectuat măsurători detaliate cu ajutorul unor dispozitive montate sub pod. Analizele acestor măsurători reprezintă ultimul pas înainte de inaugurare. Podul hobanat este cea mai complexă lucrare de infrastructură realizată în Galaţi în ultimele decenii, iar odată inaugurată va fluidiza considerabil traficul pe centura oraşului”, a declarat Costel Fotea, șeful Consiliului Judeţean Galaţi.
În perioada următoare, testele dinamice vor continua, simulând deplasarea vehiculelor la viteze de 10 km/h, 30 km/h, 50 km/h şi 70 km/h.
Considerat de autorităţile locale drept cea mai complexă construcţie din ultimii 35 de ani, Podul hobanat de la Galaţi va avea 62 de metri şi 500 de metri lungime, având patru benzi de circulaţie.
„[Construcția] va fluidiza traficul în zonă, deoarece conducătorii auto nu vor mai fi forţaţi să intre prin oraş pentru a-şi continua drumul pe Centura Galaţiului”, a explicat Costel Fotea.
Citește și: Finalizat, podul peste Someș va fi inaugurat în 2025