Premii de 10.000 de euro la competiția de design „Identitatea vizuală a Constanței - Orașul îmbrățișat cu marea”
Designerii din toată țara sunt invitați să creeze un logo original pentru municipiul Constanța.

Articol de Diana Oprea, Publicat: 17 Ianuarie 2025, 12:15 • Actualizat: 17 Ianuarie 2025, 12:15
Competiția „Identitatea vizuală a Constanței - Orașul îmbrățișat cu marea” este o provocare adresată designerilor și creativilor din întreaga țară și a fost lansată vineri, 17 ianuarie, de Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța (OMD) și IQads.
Scopul este crearea unui logo original pentru Municipiul Constanța, care să surprindă frumusețea și diversitatea orașului dată de moștenirea sa istorică și culturală, explică Radio România Constanța.
O provocare pentru creativii din toată țara
Constanța este unul dintre cele mai vizitate orașe din România. Având o istorie multimilenară, un amestec unic de influențe culturale și potențial de creștere turistică în orice anotimp, Constanța își propune să-și redefinească identitatea vizuală pentru a-și comunica mai bine valorile și avantajele.
Designerii participanți vor avea de integrat în propunerea lor elemente emblematice – precum Cazinoul – și de exprimat personalitatea caldă și relaxantă a orașului. Logo-ul trebuie să fie original, memorabil, ușor de adaptat pentru numeroase direcții de comunicare (evenimente culturale, rute turistice, arhitectură, gastronomie etc.) și să transmită combinația de modernitate și spirit ospitalier ce definește Constanța.
Calendarul competiției și premii de 10.000 de euro
Valoarea totală a premiilor este de 10.000 de euro, distribuiți astfel:
- 3 premii a câte 2.000 de euro fiecare, acordate celor mai bine cotate trei propuneri, conform votului publicului și al juriului;
- premiul special de 4.000 euro pentru finalizarea brandbook-ului și adaptarea propunerii de logo într-o identitate coerentă.
Câștigătorul final va fi desemnat în urma unei colaborări cu OMD Mamaia-Constanța pentru realizarea manualului de brand, până la data de 15 mai 2025.
Competiția se desfășoară în perioada 17 ianuarie - 30 martie 2025 și propune următorul calendar:
- Înscrieri: 17 ianuarie - 15 martie 2025;
- Votul publicului: până pe 21 martie 2025;
- Votul juriului: până pe 28 martie 2025;
- Anunțarea celor 3 câștigători inițiali: 30 martie 2025;
- Premiul special (finalizarea brandbook-ului): până la 15 mai 2025.
Criterii de evaluare
Lucrările înscrise vor fi analizate atât de public (30% din media finală), cât și de un juriu profesionist (70%). Acesta reunește 11 specialiști în branding și design, profesioniști din turism, arhitecți, reprezentanți ai comunității constănțene și experți în marketing.
Proiectele vor fi notate pe baza următoarelor criterii:
1. Impact (35%) – originalitate, puterea de a atrage atenția;
2. Exprimarea brandului (35%) – cât de clar redau personalitatea și poziționarea Constanței;
3. Portabilitate (30%) – ușurința de a adapta designul pe diverse materiale și rezistența în timp.
O invitație la explorare și creație
Prin această competiție, OMD Mamaia-Constanța și IQads doresc să stimuleze creativitatea pentru a oferi Constanței o identitate vizuală unitară, inspirată de trecutul său bogat și deschiderea spre viitor.
De la arhitectura vechiului Tomis până la multiculturalismul și gastronomia locală, noul logo al orașului trebuie să reflecte spiritul cosmopolit și vibrant care transformă Constanța într-o destinație atractivă dincolo de sezonul estival.
Toate detaliile privind înscrierea, brieful complet, criteriile de eligibilitate și formatul lucrărilor sunt disponibile pe platforma TheCreator de pe site-ul IQads, unde participanții pot încărca direct propunerile lor.
Citește și: Pita de Pecica și Salamul de Nădlac, promovate la „Săptămâna Verde” din Berlin