Reșița, Galați și Cugir, incluse în rețeaua UNESCO „Global Network of Learning Cities”
Echipele celor trei orașe vor aborda tematici ce țin de dezvoltarea durabilă a comunităților.
Articol de Iulian Busan, Publicat: 22 Octombrie 2024, 13:59 • Actualizat: 22 Octombrie 2024, 14:08
Primăria Reșița organizează marți, 22 octombrie, o întâlnire a echipei din municipiu cu cele ale orașelor Cugir și Galați, cu prilejul aderării celor trei zone în rețeaua UNESCO – „Global Network of Learning Cities”.
Dintre cele trei, Reșița a fost inclusă prima în rețeaua UNESCO la data de 1 septembrie 2022, urmând ca în 2023 să i se alăture orașele Cugir și Galați.
Promovarea principiilor de dezvoltare durabilă
Întâlnirea celor trei orașe are ca scop intercunoașterea și sinergia acțiunilor, precum și promovarea principiilor puse în practică de intervențiile de dezvoltare durabilă în cadrul comunităților.
Evenimentul „Colaborare și inovație în orașele «UNESCO Learning Cities» din România” va aborda analiza proiectelor din perspectiva relevanței în raport cu principiile orașelor care învață, precum și viitoare oportunități de colaborare în vederea unui impact sistemic.
Printre temele evenimentului, se numără și informarea tuturor orașele eligibile pentru dobândirea calității de membru în această rețea de oportunități și avantaje concrete, relatează Radio România Reșița.
Invitații evenimentului
- Janina Sitaru, Secretar de stat, Ministerul Afacerilor Externe
- Madlen Șerban, Secretar General, Comisia Națională a României pentru UNESCO;
- Isabell Kemp, Director UIL UNESCO Hamburg;
- Gabriela Gabor, Expert subcomisia Educație, CNR pentru UNESCO;
- Valentin Savu, Director General, Oficiul de Film și Investiții Culturale;
- Adrian Teban, Primarul Orașului Cugir;
- Diane Dobrean, Director, Centrul Cultural Cugir, focal point UNESCO;
- Marius Jibotean, Administrator public Orașul Cugir;
- Irina Mihăilă, Consilier superior Serviciul de Managementul Proiectelor Primăria Cugir.
Citește și: Nord-estul Dobrogei ar putea fi inclus pe lista geoparcurilor UNESCO