Restricțiile de viteză la podul feroviar peste râul Olt, ridicate
Circulația trenurilor va fi influențată de lucrările de îmbunătățire a infrastructurii feroviare la podul de la Drăgănești Olt - Fărcașele.
Articol de Diana Oprea, Publicat: 18 Aprilie 2024, 10:11 • Actualizat: 18 Aprilie 2024, 10:12
Restricțiile de viteză la un important pod feroviar de pe Magistrala 100, situat peste râul Olt, între stațiile Drăgănești Olt și Fărcașele, au fost eliminate, la decizia Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA de a demara lucrările.
Redirecționarea trenurilor de pe Firul I pe Firul II
În timpul lucrărilor de tip QUICK WINS, care vizează Firul I, circulația trenurilor va fi redirecționată pe Firul II între cele două stații menționate, cu restricții de viteză în vigoare. Această decizie are scopul de a asigura siguranța circulației feroviare în timpul intervențiilor de modernizare.
Rezolvarea problemelor de infrastructură la acest pod va îmbunătăți semnificativ eficiența și siguranța tranzitului feroviar în zonă, contribuind la fluidizarea traficului și creșterea confortului călătorilor, relatează Radio România Oltenia Craiova.
Obiectivele lucrărilor de tip QUICK WINS
„Podul feroviar peste râul Olt a intrat în reparații, lucrările vor dura până pe data de 31 mai 2024. Este vorba despre programul de lucrări de tip QUICK WINS pentru ridicarea restricțiilor de viteză.
În cazul acestui obiectiv feroviar, se vor executa lucrări asupra structurii căii pe Firul I, iar obiectivul principal al acestor lucrări este creșterea vitezei de circulație la 120 km/h.
Valoarea lucrărilor este de 1,73 milioane de lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Menționez faptul că în timpul lucrărilor toate trenurile de călători vor fi retrasate pe Firul II din ambele sensuri, ceea ce înseamnă că vor exista anumite întârzieri în stațiile de destinație, deoarece măsura impune inclusiv restricții de viteză pentru protecția muncitorilor în zona șantierului, dar și aspirarea unui front de lucru pentru constructor, care va executa aceste lucrări cu utilaje de specialitate”, explică Oana Brânzan, purtătoarea de cuvânt CFR.
Citește și: Restricții de circulație cu ocazia Bucharest Half Marathon