Tronsonul de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va fi electrificat și modernizat
Lucrările vor începe din ianuarie și se estimează că vor dura doi ani și jumătate.
Publicat: 11 Decembrie 2023, 14:46 • Actualizat: 11 Decembrie 2023, 18:37
Începând cu 8 ianuarie 2024, tronsonul de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor urmează să fie electrificat și modernizat, în baza unui proiect care se realizează din fonduri europene.
Lucrările vor începe din ianuarie și se estimează vor dura doi ani și jumătate.
Circulația trenurilor nu va fi total suspendată pe această rută, potrivit Radio România Cluj.
„Întregul tronson intră într-un amplu program de dezvoltare a infrastructurii feroviare, pe o lungime de 166 de kilometri. Vom depune toate eforturile astfel încât să asigurăm continuitatea traficului feroviar pe toată perioada desfășurării lucrărilor de reabilitare și electrificare a acestui tronson de cale ferată”, spune reprezentantul Companiei Naționale a Căilor Ferate „CFR” SA, Oana Brânzan.
Proiectul de elecrificare și modernizare pentru cei 160 de kilometri de cale ferată dintre Cluj-Napoca și granița cu Ungaria include și construcția unui pasaj rutier care va traversa calea ferată în zona Tăietura Turcului din Cluj-Napoca. Această investiție va fi gata odată cu întregul șantier la calea ferată, pentru care, spune reprezentantul CNCF “CFR” SA, Oana Brânzan, avem de așteptat doi ani și jumătate.
Modernizarea căii ferate între Cluj-Napoca, Oradea și Episcopia Bihor costă 7,75 de miliarde de lei și va fi finanțată prin Programul Național de Redresare și Reziliență. Odată cu finalizarea lucrărilor, pe această rută vor fi introduse trenuri noi, de mare viteză, care vor circula cu până la 160 de kilometri pe oră.