Asociaţia Marilor Reţele Comerciale respinge ordonanţa privind plafonarea adaosului comercial
O astfel de ingerinţă distorsionează grav întreaga piaţă a produselor agricole şi alimentare, precum şi pe cea a îngrăşămintelor, furajelor şi pesticidelor, trimiţând un mesaj negativ către investitorii plătitori corecţi.”

Articol de Andrei Ilinca, Publicat: 24 Octombrie 2024, 16:15 • Actualizat: 24 Octombrie 2024, 16:15
Mediul de afaceri din România ar fi afectat în mod grav, potrivit Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care se opune proiectului care plafonează adaosul comercial la produsele agricole, alimentare, precum și la îngrăşăminte, furaje şi pesticide.
„Remarcăm cu surprindere faptul că un subiect atât de important precum cel al unei Ordonanţe de Urgenţă care vizează măsuri extinse de plafonare şi care riscă să afecteze de o manieră ireversibilă industria de retail din România nu este comunicat instituţional şi implicit nici asumat de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
În schimb, este promovat 'pe surse' un text de proiect de OUG care a apărut după consultări purtate de către Ministrul Agriculturii cu procesatorii - alături de organizaţii din agricultura ecologică şi alte categorii de operatori economici de pe lanţ, care însă sunt exceptaţi conform textului de proiect de OUG”, se arată în comunicatul organizaţiei.
„O astfel de ingerinţă distorsionează grav întreaga piaţă”
Retailerii susţin că sunt ignoraţi, deşi la debutul mandatului actualului ministru al Agriculturii, atunci când au început primele discuţii privind plafonarea, demnitarul alegea să comunice foarte des cu ei.
AMRCR consideră că adoptarea acestei ordonanţe constituie „o intervenţie mult prea abruptă în politicile comerciale ale agenţilor economici şi o imixtiune total neacceptabilă în modelele de business ale fiecărui actor în parte din sectorul de retail, având ca rezultat o afectare majoră a tuturor mecanismelor economice de formare a preţurilor”, potrivit Agerpres.
„O astfel de ingerinţă distorsionează grav întreaga piaţă a produselor agricole şi alimentare, precum şi pe cea a îngrăşămintelor, furajelor şi pesticidelor, trimiţând un mesaj negativ către investitorii plătitori corecţi şi la timp de taxe şi impozite la bugetul statului. De asemenea, actul normativ va impacta direct în mod negativ planurile de investiţii ale companiilor în economia românească precum şi locurile de muncă din industriile ce fac obiectul reglementării, dar şi în industriile conexe, atât pe verticală cât şi pe orizontală”, menţionează reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale.
Citește și: Ministrul Agriculturii - Ne dorim foarte mult ca românii să aibă prețuri corecte la raft