Magazine din incinta Aeroportului Otopeni, amendate cu aproape 400.000 de lei
Printre neregulile găsite se numără vitrine şi spaţii de depozitare cu mizerie sau nerespectarea temperaturii recomandate pentru produsele congelate.
Articol de Matei Pavel, Publicat: 10 Iunie 2024, 18:03 • Actualizat: 10 Iunie 2024, 18:09
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au dat amenzi de aproape 400.000 de lei în urma unor controale la agenţii economici din Aeroportul Otopeni.
Printre neregulile găsite se numără vitrine şi spaţii de depozitare cu mizerie sau nerespectarea temperaturii recomandate pentru produsele congelate.
Zeci de operatori economici, verificați
”La sfârşitul lunii mai 2024, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au derulat o sesiune de consiliere a operatorilor economici, la Aeroportul Internaţional ”Henri Conadă”. Cu această ocazie, au fost verificate modul de desfăşurare a activităţii comerciale (puncte de comercializare a produselor alimentare şi nealimentare, case de schimb valutar, centre de închirieri auto etc.) şi condiţiile şi serviciile puse la dispoziţia consumatorilor de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti. În urma neregulilor constatate, în acel moment, comisarii ANPC au dispus măsuri complementare de remediere a acestora, alocând şi un termen de ducere la îndeplinire a acestor corectări”, au transmis, luni, reprezentanţii Autorității într-un comunicat.
Au fost controlaţi aproape 30 de operatori economici care activează în zona destinată consumatorilor de pe Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni şi, pentru neregulile constatate, în ciuda măsurilor de remediere dispuse la consilierea din urmă cu două săptămâni, au fost aplicate mai multe sancţiuni.
Activitate suspendată temporar în 11 puncte de lucru
Au fost date 31 de amenzi în valoare de 367.500 de lei şi au fost oprite definitiv de la comercializare a unor produse în valoare de peste 130.000 de lei.
De asemenea, a fost oprită temporar prestarea de servicii pentru 11 puncte de lucru ale operatorilor economici verificaţi, până la remedierea deficienţelor.
Principalele abateri descoperite au fost folosirea unor vitrine de expunere a preparatelor culinare neigienizate; utilizarea unor spaţii de depozitare cu chedere rupte şi mizerie în strat grosier; expunerea la comercializare a unor produse pe bază de lapte cu adaos de grăsimi vegetale, în spaţiu comun cu produse lactate; comercializarea unor produse finite obţinute prin decongelare, fără informare vizibilă a consumatorilor cu privire la faptul că provin din produse congelate; utilizarea unor vitrine de prezentare a produselor de patiserie/cofetărie neigienizate, cu acumulare de impurităţi, cu resturi de alimente în zona care asigură ventilaţia.
“Ne dorim ca toţi consumatorii să fie pe deplin protejaţi, de aceea operatorii economici trebuie să înţeleagă că acţiunile de consiliere, desfăşurate în spiritul legii, sunt la fel de importante, iar controalele ANPC reprezintă demersul legal şi firesc al verificării măsurilor dispuse în cadrul acestora”, a declarat Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.
Citește și: Advertorialele nedeclarate sunt interzise