Ministrul Grindeanu: În prezent, sunt semnate toate cele 18 proiecte de infrastructură rutieră finanțate prin PNRR
Valoare însumată a contractelor este de 27,7 miliarde lei (fără TVA).
Publicat: 16 Februarie 2024, 11:12
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a participat, vineri, la semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia secţiunii Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, parte a obiectivului de investiţii rutiere Autostrada A8.
Întins pe 24,4 kilometri, tronsonul este una dintre cele trei porţiuni ale autostrăzii Târgu Mureş - Târgu Neamţ (211,1 km), parte a A8. Finanţarea acestei secţiuni se face prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Autostrada Unirii A8 va avea o lungime de peste 304 km (de la Târgu Mureş la Ungheni) şi va asigura legătura cu Republica Moldova prin noul pod peste Prut de la Ungheni, pentru a cărui proiectare şi execuţie a fost deja lansată licitaţia.
"Încheiem astăzi seria obiectivelor de infrastructură rutieră finanțate prin PNRR! Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte a A8 (Autostrada Unirii) este ultimul din această serie.
Constructorul turc are la dispoziție 2,46 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni (6 luni proiectare, 24 de luni execuție) pentru a finaliza lucrările. Pe traseul acestei secțiuni (24,4 km) urmează să fie construite inclusiv 36 de poduri, pasaje și viaducte.
În prezent, sunt semnate toate cele 18 proiecte finanțate prin PNRR (412,46 km), cu o valoare însumată de 27,7 miliarde lei (fără TVA)", a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.
"Lansăm în licitaţie Drumul expres Arad – Oradea, 120 de kilometri, trei loturi. Mulţumesc colegilor din CNAIR fiindcă au reuşit să termine toată documentaţia şi nu a fost simplu, pentru că a fost preluată de la Consiliul Judeţean. Este direct execuţie”, a declarat Sorin Grindeanu, vineri, în conferinţa de presă.
“Ţin foarte mult ca această axă Nord – Sud, care pleacă de la Gdansk la Marea Baltică şi se termină la Salonic să nu ocolească România. Iar cel mai drept drum şi cel mai scurt este Gdansk – Varşovia – Cracovia – Kosice, în Slovacia – Debrecen – Oradea – Arad – Timişoara – Moraviţa – Pancevo – Belgrad - Salonic. E foarte important şi suntem contracronometru din acest punct de vedere, astăzi facem un pas important şi sper ca în această primăvară, undeva în mai, iunie, când se termină şi acei paşi obligatorii cu autorizaţia de mediu, să lansăm şi Timişoara – Oraviţa şi atunci am închis tot ceea ţine de partea română. E un pas important, mă aştept să vină constructori importanţi, care să termine şi acest drum expres într-un timp rezonabil”, a adăgat ministrul.