Ministrul Mediului, despre comercianții care oferă peste 50 de bani pe un PET returnat: „Înseamnă că există un interes”
Ministrul Mediului a mai spus că a cerut companiei RetuRO să prioritizeze HoReCa.
Articol de Ana-Maria Anitoiu, Publicat: 22 Mai 2024, 09:14 • Actualizat: 22 Mai 2024, 09:43
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, invitat la „Apel matinal” de la Radio România Actualități (RRA), a spus că nu poate decât să se bucure că unii dintre comercianți oferă peste 50 de bani pe un PET returnat în cadrul sistemului SGR, pentru că acest lucru demonstrează un interes din partea lor.
„Asta s-a transformat și într-o oportunitate de marketing pentru anumiți comercianți. Ministerul și eu personal nu mă pot împotrivi dacă cineva decide că în loc de 50 de bani plătește 60 de bani sau pe lângă voucherul aferent sumei de bani mai oferă și unul cu o reducere la un anumit produs.
Este firesc să se întâmple așa ceva și nu pot decât să mă bucur, pentru că asta înseamnă că există un interes și din partea comercianților. Spun asta pentru că unii au acest interes și alții nu-l au. Eu mă plimb foarte mult și în mediul rural, și în marile orașe.
Din păcate, încă mai există mici magazine, mai ales la țară, care iau garanția oamenilor, o percep, pentru că așa e legal, dar atunci când cetățenii vor să înapoieze acel recipient sunt refuzați - li se spune să meargă la un supermarket.
Eu cred că în primul rând este păcat să alungi clienții dintr-o parte în alta. E păcat pentru munca proprietarilor acelor magazine, dar mai ales pentru clienții care și-au făcut treaba, au plătit garanția și sunt în situația în care sunt nevoiți să parcurgă distanțe apreciabile pentru a-și putea recupera acei bani.”, a spus ministrul, la Radio România Actualități.
Ministrul Mediului: Am cerut companiei RetuRO să prioritizeze HoReCa
Întrebat despre faptul că unele unități din HoReCa au atras atenția că ambalajele colectate sunt preluate cu întârziere, ministrul Mediului a spus că acest lucru se întâmplă deoarece volumul ambalajelor colectate crește de la o zi la alta.
„Asta înseamnă că dacă în luna decembrie am colectat 30.000 în toată țara, în ianuarie am colecta două milioane, 18 milioane și am ajuns la 200 de milioane. Viteza cu care crește sistemul de garanție-returnare este posibil în anumite situații să genereze și timpi de așteptare mai mari.
Însă, pe măsură ce această creștere se va mai atenua, pe măsură ce sistemul se va stabiliza într-un fel sau altul și timpii de așteptare vor scădea.”, a spus el.
Oficialul a precizat că i-a cerut companiei RetuRO să prioritizeze Horeca, pentru că nu își dorește ca activitatea unităților economice să fie perturbată de ambalajele colectate în spațiile de depozitare unde ar trebui să fie ținute alimente.
„Suntem în dialog în fiecare zi cu reperzentanții companiie Returo și din informațiile pe care le am, toate aceste probleme fie s-au diminuat, fie s-au remediat în totalitate.”, a adăugat ministrul.
Citește și: Nereturnarea garanției SGR este ilegală