Președintele ARF, clarificări despre trenurile autopropulsate ale României: „Primul va deservi zona Bucureştiului în relaţia cu Braşov şi probabil Constanţa”
„Trebuie să facem o dată pasul tehnologic şi să avem şi în România cât mai multe astfel de trenuri autopropulsate.”

Articol de Andrei Ilinca, Publicat: 23 Septembrie 2024, 12:13 • Actualizat: 23 Septembrie 2024, 12:13
Președintele ARF, Ştefan Roşeanu, a venit, luni, cu clarificări despre trenurile autoropulsate, spunând că primul astfel de tren va deservi zona Bucureștiului în relația cu Brașov și Constanța.
Invitat la Apel Matinal de la Radio România Actualități, președintele ARF a declarat că va fi lansată o licitație, în luna octombrie, pentru încă 23 de locomotive.
„Deci, un astfel de tren este... De el e nevoie ca de aer. Trebuie să facem o dată pasul tehnologic şi să avem şi în România cât mai multe astfel de trenuri autopropulsate. Acest tren face parte, în primul rând, din lotul de 37 de trenuri contractate la firma franceză Alstom.
Da, cumpărăm deja 16 locomotive, le avem sub contract. Tot în luna octombrie o să mai lansăm o licitaţie pentru încă 23 de locomotive electrice, adică şi pentru trenurile, cele 60, de care am vorbit adineauri, şi aceste 23 de locomotive - suntem într-o fază avansată pe lanţul de aprobare a indicatorilor economici şi imediat ce pot să treacă prin Guvern, noi o să lansăm licitaţia şi asta înseamnă că undeva în trimestrul I, aprilie maxim, al anului 2025, ar trebui ca câştigătorii să fie desemnaţi, probabil, şi să începem să semnăm contractele”.
Primul tren, București - Brașov
„De locomotive este nevoie pentru că, din fericire, România este o ţară mare, da. Gândiţi-vă că de la Satu Mare până la Constanţa, Mangalia, sunt aproximativ 1.000 de km şi, am spus-o şi în alte instanţe, deci, pe lângă aceste trenuri de tip ramă, vom avea întotdeauna nevoie de trenuri care să ne permită servicii de lung parcurs, cu vagoane de dormit, cu vagon restaurant.
Şi chiar asta am discutat cu colegii, că dincolo de priorităţile pe care le-am avut pe aceste investiţii în rame, totuşi să ne uităm şi la modul în care ARF-ul poate să sprijine operatorii cu un parc de vagoane noi, nu doar modernizările pe care le facem prin PNRR”, a mai declarat Ştefan Roşeanu.
Primul astfel de tren va circula pe ruta București - Brașov și Constanța.
„Primul tren va deservi zona Bucureştiului în relaţia cu Braşov şi probabil şi Constanţa. Am tot spus că, chiar dacă serviciile încep în timp de iarnă, este important să începem să arătăm că conectăm Constanţa modern şi în extrasezon.
Braşovul este o destinaţie clară, pentru că, fiind şi sezonul de iarnă, Valea Prahovei este totuşi una dintre zonele, mai ales pentru Bucureşti, predilectă de turism. Dar, partea bună pentru restul locuitorilor României este că, de la momentul intrării în circulaţie, practic Alstom va începe să livreze într-o cadenţă destul de ridicată în fiecare lună, şi vom vorbi destul de repede de a ajunge la Cluj, de ajunge la Arad, Timişoara, Craiova”, a conchis președintele ARF.