Ryanair dă în judecată un pasager pentru comportament nepotrivit la bord
Operatorul low-cost solicită despăgubiri în valoare de 15.000 de euro.
Articol de Matei Pavel, Publicat: 09 Ianuarie 2025, 22:30 • Actualizat: 09 Ianuarie 2025, 22:43
Compania irlandeză Ryanair dă în judecată un pasager din cauza comportamentului neadecvat al acestuia în timpul unui zbor.
Operatorul low-cost solicită despăgubiri în valoare de 15.000 de euro, relatează Euronews.
Procesul reprezintă o premieră în justiția din Irlanda și face parte din politica de toleranță zero a companiei față de incidentele care cauzează perturbări la bordul aeronavelor.
Pasagerul în cauză a determinat, în aprilie 2023, redirecționarea unui zbor de la Dublin la Lanzarote (Portugalia).
Avionul a fost nevoit să rămână peste noapte în Porto, iar compania aeriană a trebuit să ofere cazare la hotel pentru alți 160 de pasageri.
„Comportamentul de neiertat al acestui pasager a forțat devierea zborului către Porto, unde a fost întârziat peste noapte, cauzând o perturbare inutilă pentru 160 de pasageri și pierderea unei zile întregi de vacanță”, a precizat compania aeriană.
„Este complet inacceptabil ca pasagerii care muncesc din greu pentru a se bucura de o vacanță alături de familie sau prieteni să fie privați de plăcerea călătoriei din cauza eșecului unui pasager de a se comporta adecvat”, adaugă comunicatul.
Compania aeriană nu a oferit detalii suplimentare despre identitatea pasagerului sau despre ce anume a făcut pentru a cauza redirecționarea zborului.
Ryanair a intentat procesul pe 20 decembrie 2024.
Pasagerii indisciplinați, amenințați cu tribunalul
Compania a subliniat că viitoarele comportamente disruptive – inclusiv abuzul verbal și fizic – ar putea fi, de asemenea, sancționate prin proceduri legale.
„Ryanair are o politică strictă de toleranță zero față de comportamentul inadecvat al pasagerilor și va continua să ia măsuri decisive pentru a combate astfel de incidente, în beneficiul majorității pasagerilor care nu perturbă zborurile,” a continuat compania în declarația sa.
„[Acțiunea legală] demonstrează doar una dintre numeroasele consecințe pe care pasagerii care perturbă zborurile le pot înfrunta, ca parte a politicii de toleranță zero a Ryanair, și sperăm că această măsură va descuraja comportamentele disruptive în viitor, astfel încât pasagerii și echipajul să poată călători într-un mediu confortabil și respectuos,” a adăugat un purtător de cuvânt.
Procesul intentat de Ryanair poate deveni precedent
Deși este pentru prima dată o companie aeriană dă în judecată un pasager pentru comportament nepotrivit, procesul ar putea reprezenta un precedent pentru alte companii, care se confruntă cu situații similare.
Dr. Brian Flanagan, profesor la Școala de Drept și Criminologie de la Universitatea Maynooth, a declarat pentru RTÉ News că „alte companii aeriene vor urmări cu atenție acest caz”.
„Cred că, dacă va avea succes, mulți din industrie vor fi mulțumiți, iar potențialii pasageri ar putea fi, de asemenea, satisfăcuți că există această cale de recurs”, a mai spus el.
Citește și: Grevă în transporturile italiene