Eurostat: România, cea mai mică rată de vânzări online din UE
Rata vânzărilor online este influențată și de competențele digitale ale populației, iar aici vedem că România deține cea mai mică rată a cetățenilor cu competențe digitale de bază, în speță 28% pentru segmentul cuprins între 16 și 74 de ani.
Articol de Ana-Maria Anitoiu, Publicat: 27 Februarie 2024, 18:13 • Actualizat: 27 Februarie 2024, 19:34
România are cea mai mică rată de vânzări online din întreaga Uniune Europeană, arată date ale Statisticii comunitare.
Țara noastră deține și cel mai mic procent al persoanelor cu abilități digitale, transmite Bogdan Isopescu, corespondentul Radio România Actualități la Bruxelles.
Datele Eurostat centralizate pentru anul 2022 arată că întreprinderile europene au realizat vânzări online în proporții de 22,9 procente din totalul vânzărilor. Avansul este unul modest față de anul anterior, de doar 0,1 procente.
Cotele variază printre statele membre.
Lituania deține cea mai mare cotă, de peste 38 de procente, urmează Danemarca, unde companiile au realizat online aproape 37% din totalul vânzărilor. La polul opus se află România (13 procente), Luxemburg (13,4) și Bulgaria (cu puțin peste 15%).
Rata vânzărilor online variază și în funcție de mărimea companiei. Aproape 46% din companiile mari au fost angajate în vânzări online, 30% dintre cele medii și doar 20,8 procente dintre companiile mici.