Un nou inel de centură va lega drumul expres Arad-Oradea de Autostrada A1
Conform Consiliului Județean Arad, studiul de fezabilitate a fost validat.
Articol de Iulian Busan, Publicat: 10 Aprilie 2024, 12:39 • Actualizat: 10 Aprilie 2024, 12:39
Studiul de fezabilitate pentru construitea unei noi centuri în zona Aradului a fost finalizat și transmis pentru avizare Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a transmis miercuri Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Arad.
Noua centură va lega viitorul drum expres Arad-Oradea de autostrada A1, relatează Agerpres.
Studiul de fezabilitate, finanțat prin Consiliul Județean
Conform unui comunicat de presă al instituției, municipiul va avea un al doilea inel de centură, în contextul în care anul viitor va fi încheiat primul inel de centură al orașului, informează președintele.
Ultimul segment al inelului se află în proces de construcție și va include un pod nou peste Mureş, între Vladimirescu şi Fântânele, respectiv un pasaj peste calea ferată Arad-Timişoara.
Odată ce va fi construit, al doilea inel de centură realizează conexiunea între autostrada spre Nădlac şi drumul expres Arad-Oradea, realizarea studiului de fezabilitate fiind finanţată de Consiliul Județean Arad.
Traficul rutier va fi fluidizat
„Imediat după finalizarea lucrărilor la primul inel de centură al Aradului, pe care îl închidem între Fântânele şi Vladimirescu, ne dorim să deschidem şantierul pentru a lega între ele drumurile strategice din judeţ: autostrada, DN 7 şi viitorul drum expres. Asta înseamnă că o mare parte din traficul greu va fi eliminat de pe actuala centură şi dirijat, printr-o scurtătură, pe autostradă sau pe drumul expres", a declarat Cionca, citat în comunicatul de presă.
Loturile pentru construcţia drumului expres Arad-Oradea, trei la număr, se află în proces de achiziţie publică.
136 de kilometri vor fi construiți
Proiectul de infrastructură implică o lungime totală de 136 de kilometri și presupune construcţia a 12 noduri rutiere, patru centre de întreţinere şi coordonare şi 86 de poduri şi pasaje.
Conform studiului de fezabilitate, investiția totală a proiectului atinge suma de 10,1 miliarde de lei, inclusiv TVA.
Durata de execuție a lucrărilor este de 24 luni, iar finanțarea este realizată din din fonduri externe nerambursabile (Programul Transport 2021-2027) şi de la bugetul de stat.
Citește și: Centura Sânmartin din Bihor, aproape de finalizare