11 staţii OMV Petrom, închise temporar de ANPC
Protecția Consumatorului susține că a descoperit numeroase nereguli în benzinăriile companiei.
Publicat: 12 Martie 2024, 20:25 • Actualizat: 12 Martie 2024, 23:37
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor anunță că a efectuat, luni, o amplă acţiune de control în staţiile de carburant din reţeaua OMV-Petrom.
În urma verificărilor, ANPC a dispus închiderea temporară a 11 staţii ale companiei. Pentru o staţie propunerea de închidere vizează o perioadă de şase luni.
Amenzi de peste 300.000 de lei
Pentru neregulile constatate până în prezent au fost aplicate amenzi contravenţionale în valoare de peste 340.000 lei şi 5 avertismente.
De asemenea, comisarii au stabilit oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de peste 30.000 lei.
"Nici operatorii lor economici de marcă nu sunt pregătiţi pentru ţara noastră"
"Această acţiune amplă are în vedere dorinţa noastră permanentă de a învăţa de la cei mai buni. Aşa cum am văzut în ultima perioadă, mai multe state europene ne atrag atenţia că nu suntem încă pregătiţi să accedem la toate sistemele lor. În urma acţiunii, ne dăm seama că nici operatorii lor economici de marcă nu sunt pregătiţi pentru ţara noastră, aşa cum ne aşteptam. Să ridice piatra cel fără de păcat spune religia creştină. Le oferim acest studiu de caz pentru a ne ajuta prin a ne spune dacă lor le plac imaginile realizate în cadrul acţiunii", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Lungă listă de nereguli
Principalele abateri constatate au fost lipsa etichetelor de preţ ale produselor de la raft, folosirea unor agregate frigorifice neigienizate, cu insecte moarte, acumulări de praf, impurităţi şi gheaţă, utilizarea unor pompe de carburant cu canelele (pistol de alimentare) cu zone depreciate, cu grad avansat de uzură şi rugină sau murdare, folosirea unor manometre fără verificare metrologică, comercializarea unor produse neetichetate - fără elemente de identificare, folosirea unor maşini de gheaţă neigienizate, scoase din uz, nerespectarea temperaturii de păstrare a produselor recomandată de producător, neconcordanţe între preţul afişat la raft şi cel perceput la casa de marcat.
De asemenea, lista neregulilor include comercializarea unor produse cu data limită de consum depăşită, comercializarea unor produse alimentare vrac, fără a fi însoţite de data deschiderii, comercializarea unor produse culinare finite pentru care nu s-au prezentat fişe de producţie, comercializarea unor jucării care nu erau însoţite de informaţii privind elementele de identificare, vârsta utilizatorilor sau avertismente legate de utilizare, comercializarea unor echipamente electrice pentru care nu era afişată taxa de timbru verde, nerespectarea regimului promoţiilor, utilizarea unor echipamente de gătire neigienizate sau cu un grad avansat de uzură, folosirea unor ceşti neigienizate, cu urme de produs, utilizarea unor produse cu stare termică schimbată, folosirea unor ustensile neprofesionale în bucătărie şi a unor coşuri de gunoi fără capac.
Citește și: Protecția Consumatorilor închide temporar o fabrică de pâine din București