Albia unui pârâu din Oradea va fi deviată pentru a ocoli un parc industrial
Pârâul Salca va fi deviat pe o lungime de un kilometru. Valoarea totală a lucrărilor este de peste 5 milioane de lei.
Articol de Diana Oprea, Publicat: 01 Octombrie 2024, 16:29 • Actualizat: 01 Octombrie 2024, 19:18
Traseul pârâului Salca va fi deviat pe o lungime de aproximativ un kilometru, a hotărât Primăria Municipiului Oradea, întrucât traversează pe diagonală Parcul industrial Eurobusiness II şi îngreunează concesionarea parcelelor către investitori.
Potrivit unui comunicat al Agenţiei de Dezvoltare Locală Oradea S.A. (compania publică al cărei acţionar majoritar este Primăria Oradea, cu rol în administrarea parcurilor industriale şi atragerea de investitori), terenul parcului industrial, situat în strada Ogorului, are o suprafaţă de 13,46 hectare, neputând fi însă valorificat în totalitate.
Întubarea pârâului Salca
În această situaţie, Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea S.A. şi Primăria Municipiului Oradea au luat decizia relocării (devierii) acestui tronson al pârâului prin întubare pe zona sudică şi vestică a parcului, pentru a elibera parcelele de această sarcină, transmite Agerpres.
Lucrările hidrotehnice pentru devierea şi întubarea pârâului Salca sunt în derulare şi au început să fie livrate primele tuburi de mari dimensiuni la limita vestică a Parcului Industrial Eurobusiness II Oradea, urmând ca săptămâna viitoare să fie livrate alte tuburi, inclusiv sâmbăta, pentru accelerarea execuţiei, menţionează sursa citată.
Lucrări în valoare de peste 5 milioane de lei
Pentru realizarea porţiunii întubate a pârâului Salca în tronsonul care afectează parcelele parcului industrial sunt necesare: tuburi din oţel cu diametrul de 2,50 metri şi cu lungimea de 13,50 metri, însumând o lungime totală de 979,74 metri, ce vor fi îmbinate cu elemente de cuplare strânse cu buloane.
Se vor realiza, de asemenea, şase cămine de vizitare, două racorduri pentru preluarea apelor pluviale, precum şi două tronsoane deschise de canal din beton în zona îmbinării biefurilor (aval, amonte), cu lungimea totală de 90,50 metri.
Antreprenorul proiectului este asocierea formată din Madlev Cons S.R.L. (lider), Flodor Transcom S.R.L. şi Urban Construct Transilvania S.R.L. Valoarea totală a lucrărilor este de 5.071.546,41 lei fără T.V.A., finanţarea fiind asigurată din bugetul local cu termen de finalizare de maxim 9 luni.
Citește și: Parcul Nicolae Bălcescu din Oradea, modernizat cu peste 27 de milioane de lei