Prezidențiale 2024: AEP propune noi reguli pentru transparența campaniei electorale
Informațiile privind identitatea candidatului și sursa fondurilor folosite pentru promovarea lui trebuie incluse în materialele electorale.

Articol de Matei Pavel, Publicat: 20 Februarie 2025, 19:45 • Actualizat: 20 Februarie 2025, 20:17
Autoritatea Electorală Permanentă propune un set de reguli noi, care să asigure transparența campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale din luna mai, inclusiv în mediul online.
Astfel, informațiile privind identitatea candidatului și sursa fondurilor folosite pentru promovarea lui trebuie incluse în materialele electorale.
Potrivit Radio România Actualități, vor fi reglementate inclusiv materiale difuzate pe rețelele sociale, care fac publicitate unui candidat, direct sau indirect.
AEP subliniază că măsurile propuse țin cont de legislația în vigoare, dar și de observațiile formulate de reprezentanții organizațiilor neguvernamentale cu activitate relevantă în domeniul electoral și ai partidelor parlamentare.
Autoritatea precizează că actorii politici trebuie să prezinte, împreună cu fiecare material publicitar, identitatea candidatului sau a formațiunii politice în numele căreia este distribuit, dar și o indicație clară că este vorba de o reclamă electorală și că sumele cheltuite pentru pregătirea și promovarea materialului provin exclusiv din sursele permise de lege.
În plus, trebuie semnalat dacă acest material publicitar a făcut obiectul tehnicilor de vizare a unui public-țintă și prezentat codul unic de identificare al mandatarului financiar înregistrat la AEP.
Toate aceste informații trebuie redactate într-un limbaj accesibil publicului și plasate la vedere.
Nu în ultimul rând, sunt prevăzute amenzi între 15.000 și 50.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor.