Reparațiile în service-urile auto ar putea fi interzise pentru mașinile mai vechi de 15 ani, începând din 2035
Maşinile mai vechi de 15 ani ar putea să primească interdicţie pentru reparaţii în service-urile auto începând din 2035, potrivit unui proiect aflat în dezbatere la instituţiile europene.
Articol de Ana-Maria Anitoiu, Publicat: 01 Martie 2024, 16:05 • Actualizat: 01 Martie 2024, 16:59
Reparațiile mașinilor mai vechi de 15 ani în service-urile auto ar putea fi interzise, începând din anul 2035, conform unui proiect ce se află în dezbatere la instituţiile europene.
Proiectul introduce conceptul de „vehicul rezidual”, ce se referă la o mașină veche ce are defecțiuni la componente majore, cum ar fi motorul, transmisia, frânele sau direcţia. Conform proiectului, odată introdus în această categorie, autoturismul nu mai poate fi reparat în service-urile auto.
Președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto din România, despre posibila interdicție
Preşedintele Patronatului Operatorilor de Service Auto din România, Dan Barbu, a declarat, într-un interviu la Radio România Actualităţi, că în cazul în care măsura va fi aprobată, aceasta nu va avea un impact semnificativ asupra atelierelor de reparaţii auto.
Pe de altă parte, președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto din Români consideră că decizia referitoare la mașinile din această categorie ar trebui să fie a proprietarilor, nu a instituțiilor.
„Din punctul meu de vedere, ar trebui pus mai mult accent pe starea de conformitate a vehiculelor care circulă pe stradă decât pe anul de fabricaţie al acestora. În toată Uniunea Europeană există multe maşini care depăşesc cu mult 14 ani şi sunt perfect funcţionale, chiar şi în România.”, a spus Dan Barbu.
El a adăugat că service-urile auto au un cost pentru piese și unul pentru manoperă. Primul este transmis de furnizor și suferă un mic adaos la service, iar costul cu manopera este calculat de service în funcţie de costurile din spate.
În acest context, după cum a explicat Dan Barbu, dacă proprietarul unei mașini consideră că nu este justificat costul, din diferite motive, cum ar fi că acesta ar depăși valoarea mașinii, atunci va lua singur decizia să nu o mai repare.