HARGHITA: Deficit de medici la spitalele din județ
În urma unor controale, s-au constatat deficiențe cu privire la lipsa medicilor și a asistenților, structura imobilelor și mobilierul învechit.
Articol de Diana Oprea, Publicat: 26 Noiembrie 2024, 18:52 • Actualizat: 26 Noiembrie 2024, 18:52
Direcţia de Sănătate Publică (DSP) prezintă, marți, în şedinţa Comisiei de Dialog Social, situația spitalelor din județul Harghita, care se confruntă, în continuare, cu deficit de medici la anumite specialităţi precum medicii de urgenţă.
În documentul menţionat se precizează că au fost făcute mai multe controale în unităţile sanitare, iar printre deficienţele constatate se numără lipsa medicilor, menționează Agerpres.
Spitalele care se confruntă cu deficit de medici
„La nivelul tuturor spitalelor s-a constatat că lipsa de medici este o provocare continuă. Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc se confruntă cu deficit de medici de urgenţă şi medici specialişti de radiologie.
La Spitalul Municipal Odorheiu-Secuiesc, în linia de gardă a CPU, nu este asigurat medic pediatru. Medicul specialist de pe secţie rezolvă şi cazurile de urgenţă medicală pediatrică. La Spitalul Municipal Gheorgheni este angajat un singur medic cu specializarea medicină de urgenţă.
La Spitalul Municipal Topliţa, cu toate că unitatea are aprobat în structură Compartiment de Primiri Urgenţe, acesta funcţionează la nivel de cameră de gardă, datorită lipsei medicilor de specialitate de medicină de urgenţă”, se precizează în informarea DSP.
Probleme la structura imobilelor
De asemenea, se mai arată că un deficit important există şi în rândul asistenţilor medicali, chiar dacă au fost scoase la concurs posturi. În timpul controalelor efectuate de specialiştii DSP la spitalele din judeţ, s-au mai constatat şi alte deficienţe, cum ar fi structura imobilelor.
„Persistă problemele cauzate de structura imobilelor, datorită cărora nu este posibilă amenajarea unor spaţii adecvate, conform noilor cerinţe.
Pe mai multe secţii, amplasarea paturilor nu este conformă cerinţelor, depozitele sunt amenajate în spaţii mici şi astfel sunt supraaglomerate, vestiarele personalului sunt subdimensionate şi nu pot fi asigurate condiţii optime”, menţionează sursa citată.
Totodată, în informare se mai arată că o parte din mobilier este învechit şi deteriorat, dar şi că s-a constatat o raportare necorespunzătoare a cazurilor de infecţii asociate actului medical şi existenţa unor evidenţe medicale incomplete.
Citește și: Serviciul de Medicină Legală Satu Mare, dotat cu aparat de 300.000 de euro pentru depistarea drogurilor