S-au reluat lucrările la Centura de Sud a Craiovei
Șantierul este mult întârziat, amintește Radio România Oltenia-Craiova.
Publicat: 03 Februarie 2024, 08:29 • Actualizat: 03 Februarie 2024, 08:45
Lucrările la Centura de Sud a Craiovei au fost reluate.
"Antreprenorul a revenit în șantier, lucrează la partea de structuri și un mini-tunel care va subtraversa calea ferată. Lucrarea este una mai deosebită, pentru că acolo se va lucra sub trafic CFR. O instalație va săpa, în timp ce trenurile circulă nederanjate pe deasupra. Soluția a fost adoptată pentru a nu întrerupe traficul feroviar pe magistrală, pentru că este o magistrală importantă", a declarat pentru Radio România Oltenia-Craiova purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, Cristi Tudor.
Șantierul la Centura de Sud a Craiovei este mult întârziat.
Conform contractului inițial, șoseaua de 10 kilometri și o bandă pe sens ar fi trebuit să fie deja terminată anul trecut.
La sfârşitul lui 2023, constructorul italian ajunsese la doar 54% execuție.
În noiembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a declarat nemulțumit de stadiul lucrărilor și l-a amenințat pe antreprenor cu rezilierea contractului și interzicerea participării la alte licitații.
Noua estimare de finalizare a lucrărilor este vara/toamna anului 2024, după cum a apreciat șeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, Cosmin Călin.
| Citește și: Se reiau lucrările la noul drum montan turistic în Cheile Sohodolului
Constructorul italian trebuie să realizeze un drum de aproape 10 km și o singură bandă pe sens care va face legătura între trei drumuri naționale, anume DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat.
Artera rutieră este o continuare a variantei Craiova Sud DN 6 – DN 65.
Traseul asigură tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.